index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )

Vectra B ( 1995 - 2002 ) Problemy techniczne Opla Vectry B

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 15-02-2010, 20:01   #1
dobul
 
Awatar dobul
 

Dołączył: 21.01.2010
Skąd: Szamotuły
Auto: VB 1.6 16V 99` Lift
Posty: 17
Domyślnie Guma stabilizatora tył

Witam,
przede wszystkim - Dzień Dobry

Od niedawna jest szczęśliwym posiadaczem VB i po małej lekturze forum w miniony weekend zrobiłem sobie :

- Rozrząd
- Czyszczenie przepustnicy, krokowca, EGR, świece
- Termostat
- Uszczelka skrzyni biegów, regulacja drążka i wymiana oleju w skrzyni
- Rozwiązanie problemu pobierania oleju poprzez piękny środek Engine Flush Valvoline

Jeżeli ktoś by miał pytania w tych tematach dla VB 1.6 po lifcie chętnie pomogę

A teraz do rzeczy - ostatnim etapem była wymiana gum stabilizatora tylnego, Jedna poszła w miarę bezproblemowo, natomiast z drugą mam problem - nie mogę z nic ruszyć tej nakrętki i powoli zaczęła się ona obrabiać..w związku z tym szykuję się na wyjście awaryjne - mam zamiar uciąć główkę tej śruby szlifierką.
Pytania są następujące:

- Czy po ucięciu wybiję tą śrubę w stronę nakrętki ? Czy może rozchodzi się ona klinem i nic z tego ?
- Czy mogę tą gumę przykręcić przy pomocy zwykłej kombinacji (nakrętka + śruba) czy powinienem szukać dokładnie takiej samej jak ta zniszczona (jak tak to gdzie) ?
- Czy przy wymianie łączników też pojawiają się takie problemy (nie wiem czy się mogę brać za nie w tygodniu czy muszę sobie weekend rezerwować )

Dob
dobul jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 15-02-2010, 20:10   #2
manius
 
Awatar manius
 

Dołączył: 12.06.2005
Skąd: Brzesko
Auto: Vectra B 1.8 16V + gaz
Posty: 436
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez dobul Zobacz posta
Rozwiązanie problemu pobierania oleju poprzez piękny środek Engine Flush Valvoline
chyba nie dokonca przeczytales to forum, bo zdrowiej dla silnika jest jesli jednak ten olej bierze (w ksiazce pisze ze ma prawo nawet litr na 1000 km) a ty wlales jakis ulepszacz, dzieki ktoremu poprostu zagesciles olej,rownie dobrze mogles zalac silnik olejem 30 w 40, przez swoj piekny srodek pogorszyles smarowanie zimnego silnika.
manius jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 08:01   #3
dobul
 
Awatar dobul
 

Dołączył: 21.01.2010
Skąd: Szamotuły
Auto: VB 1.6 16V 99` Lift
Posty: 17
Domyślnie

Forum przeczytałem bardzo dokładnie i z uwagą
Valvoline Engine Flush - nie jest to żaden zagęszczacz, wręcz przeciwnie - to jest środek, który podaje się do silnika przed wymiana oleju, silnik pracuje na nim 15 min i spuszcza się go razem z olejem. Jego zadaniem jest rozpuszczenie wszelkich nagarów i wyczyszczenie kanałów olejowych. Biorąc pod uwagę autentyczny przebieg autka (150 000 km), zmierzoną kompresję i analizę większości forów jedną z przyczyn brania oleju przy takich przebiegach mogą być zapieczone pierścienie olejowe. Koledzy podawali różne metody od zalewania cylindrów naftą na noc po opisany środek. Skorzystałem z ostatniej metody (opisywany środek) auto chodzi cicho, przestało brać olej (zalałem pełnym syntetykiem) i jestem generalnie bardzo zadowolony z tej operacji.

A teraz wracając do tematu - czy mogę bezczelnie uciąć główkę śrubę mocowania gumy stabilizatora i wybić ją w stronę nakrętki ? I czy mogę to skręcić standardowym zestawem, czy będzie może to nieskuteczne, bo np. nakrętki będą się luzowały z powodu jakichś naprężeń ?

I oczywiście kwestia tych łączników stabilizatora .
dobul jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 08:21   #4
GAWLAK
 
Awatar GAWLAK
 

Dołączył: 06.12.2004
Skąd: ''z grilla''
Auto: Bialas SRI 3.0 , XJ 4.0
Posty: 30,535
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez dobul Zobacz posta
przestało brać olej (zalałem pełnym syntetykiem)
przy tak malym przebiegu powinien jeszcze latac na pelnym syntetyku kolego

a co do mocowania to kup cale nowe
a nie kombinujesz jak kon pod gore



" Warsztat u Gawlaka " zawiesil dzialalnosc
GAWLAK jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 08:24   #5
czis
 

Dołączył: 09.07.2009
Skąd: Tarnów
Auto: Vectra B 1.6 16V 99'
Posty: 15
Domyślnie

Co do wymiany oleju w skrzyni biegów to do tej pory wydawało mi sie że nie ma takiej potrzeby....
czis jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 08:34   #6
GAWLAK
 
Awatar GAWLAK
 

Dołączył: 06.12.2004
Skąd: ''z grilla''
Auto: Bialas SRI 3.0 , XJ 4.0
Posty: 30,535
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez czis Zobacz posta
Co do wymiany oleju w skrzyni biegów to do tej pory wydawało mi sie że nie ma takiej potrzeby....
to poczytaj co o tym napisano na forum



" Warsztat u Gawlaka " zawiesil dzialalnosc
GAWLAK jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 09:32   #7
remlen
 

Dołączył: 09.01.2010
Skąd: POZNAŃ
Auto: MK3
Posty: 198
Domyślnie

Witam dobul.

Na zadane pytanie Ci nie odpowiem bo za krótko mam VB, ale mam pytanie do Ciebie. Ile Ci brała oleju i jakiego? Bo to że masz teraz syntetyk to wiem.
remlen jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 09:54   #8
czis
 

Dołączył: 09.07.2009
Skąd: Tarnów
Auto: Vectra B 1.6 16V 99'
Posty: 15
Domyślnie

Czytałem to i owo na ten temat i wyszło mi że w skrzynia biegów w silniku 1.6 nie wymaga okresowej wymiany oleju. Czy źle czytałem ???
czis jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 09:56   #9
GAWLAK
 
Awatar GAWLAK
 

Dołączył: 06.12.2004
Skąd: ''z grilla''
Auto: Bialas SRI 3.0 , XJ 4.0
Posty: 30,535
Domyślnie

to poczytaj wiecej na forum
nie jest zalecana ale tez nie jest zabroniona
a z czasem olej w skrzyni wypada zmienic



" Warsztat u Gawlaka " zawiesil dzialalnosc
GAWLAK jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-02-2010, 15:38   #10
dobul
 
Awatar dobul
 

Dołączył: 21.01.2010
Skąd: Szamotuły
Auto: VB 1.6 16V 99` Lift
Posty: 17
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez remlen Zobacz posta
Witam dobul.

Na zadane pytanie Ci nie odpowiem bo za krótko mam VB, ale mam pytanie do Ciebie. Ile Ci brała oleju i jakiego? Bo to że masz teraz syntetyk to wiem.
Około 0,7-0,9 / 1000 km, wcześniej wg. poprzedniego właściciela (zaufana osoba) syntetyk i przez 20000 pół syntetyk.

Jeżeli chodzi o olej w skrzyni:

1) Przeciekała mi uszczelka pod skrzynia (dyferencjałem) - jakiś cep uszczelnił papierową silikonem (skrzynia F17)

2) W książce ser. było napisane, że w Boschu jakiś majster zrobił dolewkę Mobil 80 (syntetyk), a ztego co kojarzę to w VB olej 1940182 jest mineralny - z tego co wiem różnych olejów przekładniowych się nie miesza

3) Zawsze, w każdym aucie wymieniam olej w skrzyni kontrolnie i mam tylko pozytywne doświadczenia w tej kwestii. Moja VB po wymianie także zdecydowanie bardziej się nastawiła na przyjemna współpracę lewarek pracuje ciszej i bardziej miękko.



GAWLAK - mam pytanie - mogę prosić numer części (chodzi o całe mocowanie) ? W katalogach IC i Fota nic nie znalazłem. Oczywiście zgadzam się, że jeżeli ta opaska kosztuje gorsze to nie ma sensu z tym walczyć, ale potraktowałem to w kategoriach rzeczy trudno dostępnych stąd potrzeba poradzenia sobie z problemem.
dobul jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:19.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS