index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )

Vectra B ( 1995 - 2002 ) Problemy techniczne Opla Vectry B

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 24-01-2010, 14:02   #1
piotrek76
 

Dołączył: 24.01.2010
Auto: Vectra b 1,6 16V `99
Posty: 3
Domyślnie vectra b silnik gaśnie w czasie jazdy

Witam. Mam problem ze swoją Vectrą (silnik 1,6 16V ECOTEC B + LPG). Wszystko zaczęło się końcem ubiegłego roku od tego, ze kilka razy podczas jazdy silnik mi po prostu zgasł. Kluczyk w stacyjce przekręcony a tu nagle cisza i wszystkie kontrolki się świecą jakby właśnie kluczyk nie był przekręcony. Nie zawsze udało się go odpalić po czymś takim za pierwszym razem. Później doszło do tego, że w czasie jazdy zaczęła się kontrolka od silnika świecić. Czasem przez kilka dni nic a potem na kilka sekund zapalała się i gasła. Do tego doszła jeszcze nierównomierna praca na wolnych obrotach ( to też nie w sposób ciągły tylko od czasu do czasu). Normalnie stojąc na światłach było około 800 obrotów potem skakało na jakieś 900, autem zaczynało terepać i dopiero po dodaniu gazu uspokajało się. Pojechałem na serwis Opla - wymienili świece (popękane wszystkie porcelany) i stwierdzili, ze to wina trzeciego cylindra ponieważ nie pracuje (próbowali podmieniać cewkę ale to nie to). Odesłali mnie do innego serwisu na przegląd sterownika silnika - jakoby iskry na swiecy nie było (aha, żeby ciekawiej było to po wyjeździe od nich autem terepało już przez cały czas a nie tylko od czasu do czasu). Chłopaki od elektroniki biedzili się nad nim parę dni i wyszło im tak, że trzeci cylinder nie pracuje ale dopiero po nagrzaniu (przy zimnym silniku jest ok). Sterownik silnika ok, cewkę też swoją podstawiali i nic to nie dawało - czyli elektronika ok. Jak na 1 biegu i 2 biegu dodawali gazu do dechy to coś się odblokowywało i trzeci cylinder pracował. Ale tylko do pewnego momentu. Orzekli, ze bez rozbierania głowicy nic się nie da powiedzieć (ale po wyjeździe od nich autem już nie terepało). Kolejny mechanik głowicę rozebrał i nic nie znalazł. Jedynie uszczelkę pod pokrywą wymienił bo olejem lało. Na sprawdzeniu pracy trzeciego cylindra jeszcze nie byłem (wątpię czy wymiana tej uszczelki coś pomogła na to). Generalnie w drodze powrotnej do domu silnik znowu mi zgasł i nie mam pomysłu czego jeszcze można się czepić (kontrolka od silnika wcześniej się zdążyła zapalić). Komputer żadnych błędów nie pokazuje! Pomiędzy jazdami między serwisami musiałem jeszcze wymienić tłumik środkowy i końcowy bo dziura wypadła. Jakieś pomysły? Mogę jeszcze mechanika od głowicy innego poszukać ale ten dobry jest (doświadczenia przy poprzednim aucie)

----------- Dodano -----------

Samemu sprawdziłem kody komputera - wyświetliło nieprawidłowy skład mieszanki. Czego szukać? Czy to może mieć związek z niedomaganiem trzeciego cylindra?

Ostatnio edytowane przez piotrek76 ; 25-01-2010 o 07:13. Powód: Łączenie podwójnych postów
piotrek76 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 26-01-2010, 09:54   #2
bastard4
 
Awatar bastard4
 

Dołączył: 29.01.2008
Skąd: Konin
Auto: VectraB 1.8 16v
Posty: 125
Domyślnie

Nic nie piszesz o pomiarze ciśnienia na cylindrach , nikt na to nie wpadł, może od tego trzeba zacząć?
bastard4 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:54.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS