index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra A ( 1988 - 1995 )

Vectra A ( 1988 - 1995 ) Tematy związane ze sprawami technicznymi modelu Opla Vectry A

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 18-04-2008, 09:43   #1
Najkon
 

Dołączył: 01.03.2008
Auto: Vectra A 1.8
Posty: 18
Domyślnie Poszukiwany schemat ukladu chlodzenia

Witam ponownie z nowym malym problemem się do was zwracam.

Mam uszkodzony jeden z przewodów chlodzenia, niestety nie jestem w stanie dokladnie określić jaki to więc może ktoś poratuje schematem ukladu chlodzenia, ewentualnie schematem komory silnika. Posiadam TSI/OPC do opli lecz nie za bardzo się w tym lapie. Przewód jaki mi umarl wychodzi z "silnika" na tylach silniczka krokowego i prowadzi do pompy, a przynajmniej tak mi się wydaje. Nie ma sensu robić zdjęć ponieważ jest dość mocno schowany więc i tak pewnie nie będzie go widać.
A gdyby ktoś byl zainteresowany moim programikem TSI/OPC to proszę o kontakt chętnie udostępnie jest na dwóch CD, nie jest to najnowsza wersja ponieważ jest z 2000roku.
Najkon jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 18-04-2008, 16:05   #2
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie

Nie bardzo rozumiem, jeżeli masz uszkodzony przewód chłodzenia do go wymień, napisz dokładnie o co ci chodzi, czy o kształt tego węża? Przecież układ chłodzenia jest prosty, albo ja czegoś nie rozumiem!!

__________________________________________________ ______________________
http://rycerze.wp.pl/?ac=vid&vid=176112304



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 19-04-2008, 08:31   #3
Najkon
 

Dołączył: 01.03.2008
Auto: Vectra A 1.8
Posty: 18
Domyślnie

Szczerze powiedziawszy to nie jestem do końca pewien czy ten przewód jest od ukladu chlodenia, ale skoro wyciekl mi plyn chlodniczy to raczej się nie pomylilem, trudno go okrelić więc dzisiaj postaram się zrobić mu kilka zdjęć. może się jakoś uda.
Najkon jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 19-04-2008, 15:50   #4
Najkon
 

Dołączył: 01.03.2008
Auto: Vectra A 1.8
Posty: 18
Domyślnie

[IMG]file:///D:/R.I.P/T.X.T/AUTA/Photo-01961.JPG[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/User/USTAWI%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]
Chodzi mi o ten przewód, może ktoś pomoże ??

Najkon jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 19-04-2008, 17:22   #5
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie

U mnie w Viki co prawda jest inaczej ale na 100% jest to wąż wodny!

Ale nie rozumiem, w czym masz problem, jeżeli cieknie to wymieniasz, lub sprawdzasz zaciski, może są poluzowane!

Pozatym jeżeli nie jesteś pewien czy to wąż wodny to po zagrzaniu samochodu go dotykasz i ma być bardzo gorący!



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 19-04-2008, 23:54   #6
Najkon
 

Dołączył: 01.03.2008
Auto: Vectra A 1.8
Posty: 18
Domyślnie

problem polega na tym ze ja go musze wymienić, poprzedni wlaściciel coś tam przekombinowal, i mam ten przewód troche sztukowany, chce go wymienić ale bez konkretów to nie moge go zamówić a jak ide do motoryzacyjnego to tylko na mnie oczy robią jak bym im rodzine wybil i to w ASO opla. Chyba nie da rady tego przewodu kupić na metry, a nawet jeśli to jest tak pozaginany że jak bym sam pogiol to by się zrobil zator. W sumie to bym chętnie wymienil kilka innych przewodów ale bez numerów katalogowych nic nie zdzialam. Możesz mi podeslać fotki jak to u Ciebie wygląda, u mnie napewno nie jest w orginale więc może coś po Twoich fotkach poradze.
Najkon jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 20-04-2008, 08:18   #7
adamwalko
 

Dołączył: 11.06.2006
Skąd: Piła
Auto: VA 2.0i CDX C20NE '95
Posty: 592
Domyślnie

Chłpie! Nie baw się w żadne nr katalogowe! W porządnych sklepach mot. i w inernecie są węże "z metra" najróżnieszych producentów i gatunków.
Zależy to jedynie od jego zastosowania i zasobności Twojej kieszeni. Producenci wykonują naprawdę wspaniałe wyroby, a węże znajdują się w sprzedaży te same, które stosuje się w technologiach kosmicznych.
Wymieniłem właśnie wczoraj w swoim wozie wąż łączący króciec zasilania nagrzewnicy wnętrza z trójnikiem do ogrzewania parownika na najzwyklejszy zbrojony kordem gumowy wąż. Ale u Ciebie trzeba kupić na tyle elastyczny (aby ugiąć swobodnie kolano) i odporny na tem. do 150 st. C. Każdy sprzedawca chce mieć teraz klienta i chętnie Ci dobierze właściwy gatunek. Wymieniać tutaj katalogu tych produktów nie potrzeba. Natomiast potrzeba zmierzyć średnicę węża i popytać w sklepach lub internecie.
adamwalko jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 20-04-2008, 09:22   #8
lowermann
 
Awatar lowermann
 

Dołączył: 05.03.2005
Skąd: Lublin
Auto: Vectra A 2.0 8V GT
Posty: 755
Domyślnie

Ja bym zrobił tak: wyciągnął ten cały wąż i pojeździł po autozłomach, tam dobrać kształtem i grubością wąż, ważne żeby nie był "sparciały" i popękany, oraz rozwarstwiony w środku na skutek ciśnienia, w miejscu rozwarstwienia wąż jest miękii, ja przynajmniej tak robiłem! Za taki wąż a nawet 2 zapłacisz ze 20 zł, a może uda Ci się kupić nawet do twojego samochodu taki sam! W sklepie też musisz mieć ten wąż wyciągnięty, musiałbyś dobrać kształtem i rozmiarem, musisz dobierać tak żeby ten nowy po docięciu spełniał stare parametry kształtem!



Jest Vectra B 1996 1.8 LPG X18XE.

była Vectra A 2.0 GT C20NE 93/94 r. lpg
Lotos 315k


Pozdrawiam
lowermann jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 20-04-2008, 11:42   #9
slink
 

Dołączył: 07.08.2007
Skąd: Warszawa
Auto: VA 1995 1,7 TD ISUZU
Posty: 40
Domyślnie re:

Jeśli masz taką opcję, to proponuję tym wozem podjechać do ASO, zaprosić sprzedawcę na zewnątrz i pokazać mu palcem.
W ASO mają program z rozrysowanymi wszystkimi częściami.
U mnie jak szlak trafił wężyk od wymiennika ciepła pod filtrem oleju, to najpierw
podjechałem do ASO zapytać o cenę. Nie umiałem gościowi wytłumaczyć dokładnie
co to za wężyk. Wyszedł ze mną do auta. Pokazałem mu palcem o co mi chodzi.
Odpalił program, poszukał chwilę i pokazał mi na ekranie rysunek techniczny.
Jak mi zaśpiewał 54 zł za 20 cm wężyka gumowego, to tylko ładnie
podziękowałem. Właśnie ASO jest nieocenionym źródłem informacji. Ale tylko informacji .
Pozdr.
slink jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 20-04-2008, 23:44   #10
adamwalko
 

Dołączył: 11.06.2006
Skąd: Piła
Auto: VA 2.0i CDX C20NE '95
Posty: 592
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez lowermann Zobacz posta
Ja bym zrobił tak: wyciągnął ten cały wąż i pojeździł po autozłomach
Jak wyciągnie wąż, to po szrotach może jeżdzić taryfą, (drożej jak cena węża) lub rowerem jak takowy posiada! Tutaj nie ma żadnej filozofii.
1. Odpowiednia średnica.
2. Żeby nie zamykał światła przekroju po wyprofilowaniu łuku.
3. Trochę lepszy mat. żeby swobodnie znosił podwyższenie temp. do ok. 150 st. C.
Na złomach starocie odradzam zupełnie. Koszt kawałka takiego węża nowego to ok 20 - 30 zł. Po co brać ztruchlałe badziewie? Sam dawniej korzystałem ze szrotów, ale teraz w zasadniczej większości przypadków jast to pozbawione sensu ,szczególnie dla wyrobów gumowych, gdzie guma w samochodach niestety starzeje się najprędzej! Są piękne kompozyty na osnowie tworzyw sztucznych i cena ich jest obecnie nie na tyle wygórowana, aby nie dać na tą o,5 l lub krowę! To jest nowe i daje min. gwarancję 10 lat pracy, gdzie to auto w całości raczej tego nie wytrzyma. Pójdzie wtedy na szrot z dobrym wężem, ale inny "misio", (co łazi po szrotach) może się z tego powodu ucieszy?!

Ostatnio edytowane przez adamwalko ; 20-04-2008 o 23:56.
adamwalko jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra A ( 1988 - 1995 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:40.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS