index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Technika ogólna

Technika ogólna Drży fajera, stuka amor, pali dużo.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 15-11-2004, 06:19   #1
Krzysiek_69
 

Dołączył: 29.04.2004
Posty: 20
Domyślnie jak ustawic reflektorki

Czesc mam pytanko, czy ktos probowal samemu ustawic reflektory przednie, czy lepiej od razu pojechac do serwisu, wiem ze ustawia sie je w poziomie i pionie, sa tam 2 sruby regulacyjne, ale ktora co reguluje..hm jedna jest blizej srodka samochodu druga na zewnatrz, krecilem troche i efekt jest taki, ze mi swieci teraz kilka m przed samym samochodem, jesli ktos cos moze doradzic to prosze o infa.
wiem, ze moge pojechac do serwisu, ale i tak chcialbym wiedziec o co biega..
dzieki
acha moje autko to astra II, ale mysle ze w vicki jest podobnie w koncu to tez opel
Krzysiek_69 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 15-11-2004, 09:17   #2
-magic-
 

Dołączył: 15.12.2003
Skąd: Łomża
Auto: VB 1.8 16V (X18XE) kombi
Posty: 337
Domyślnie Re: jak ustawic reflektorki

Cytat:
Zamieszczone przez Krzysiek_69
Czesc mam pytanko, czy ktos probowal samemu ustawic reflektory przednie, czy lepiej od razu pojechac do serwisu, wiem ze ustawia sie je w poziomie i pionie, sa tam 2 sruby regulacyjne, ale ktora co reguluje..hm jedna jest blizej srodka samochodu druga na zewnatrz, krecilem troche i efekt jest taki, ze mi swieci teraz kilka m przed samym samochodem...
ooops... jak cię spotkało to co mnie na początku mojej przygody z oplem to czeka cię demontaż lampy.

W tych lampach są tak jak powiedziałeś 2 śruby regulacyjne.
1- reguluje (głównie) wysokość
2- reguluje (głównie) kąt
Obie elementy regulacyjne są od siebie zależne tj. pokręcenie wysokością zmienia w pewnym zakresie też kąt.

Jak regulujesz i pomimo kręcenia el. regulacyjnym strumień światła nie zmienia położenia to powinno się włączyć czerwone światło UWAGA - kłopoty.

Sprawdź czy działa regulacja. Jak za mocno przekręciłeś to ... spadł element mocujący odbłyśnik (taki mały plasticzek od regulacji kąta) i lampa świeci bardzo blisko. Dodatkowo nie działa regulacja.

W takim przypadku czeka cię:
- demontaż lampy,
- demontaż elementów lampy (wystarczy zdjęcie przedniego szkła lampy)
- umieszczenie elementu w zaczepie
i ... zapamiętanie zasady:

Jak kręcisz i się nie reguluje to zakręć o 1-2 obroty w odrotnym kierunku i pokręć 2 elementem...

Takie to g...ne ustrojstwo.



Nie ma pytań trudnych. Są tylko takie na które nie znamy odpowiedzi....
-magic- jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 15-11-2004, 11:28   #3
Krzysiek_69
 

Dołączył: 29.04.2004
Posty: 20
Domyślnie

hm, zdjecie reflektora rowna sie zdjeciu kola, jego oslony, zderzaka itp...kurcze ale opel wymyslil..juz raz przez to przechodzilem kiedys, ale cos mi sie widzi ze znowu mnie to czeka, a juz tak zimno za oknem, kurcze a myslalem ze szklo reflektora jest przyklejone, widzialem tam zatrzaski ale nie ruszalem, to moze przy okazji odblysnik wyczyszcze..
Krzysiek_69 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 15-11-2004, 12:05   #4
-magic-
 

Dołączył: 15.12.2003
Skąd: Łomża
Auto: VB 1.8 16V (X18XE) kombi
Posty: 337
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez Krzysiek_69
hm, zdjecie reflektora rowna sie zdjeciu kola, jego oslony, zderzaka itp...kurcze ale opel wymyslil..juz raz przez to przechodzilem kiedys, ale cos mi sie widzi ze znowu mnie to czeka, a juz tak zimno za oknem, kurcze a myslalem ze szklo reflektora jest przyklejone, widzialem tam zatrzaski ale nie ruszalem, to moze przy okazji odblysnik wyczyszcze..

Śruba w środku - (głownie) regulacja góra-dół.
Śruba przy kierunkowskazach - (głównie) regulacja kąta.

U mnie rozłączało się połaczenie przy kierunkowskazach. Śruba regulacyjna wysuwa i chowa taki plastik z okrągłym wgłębieniem. Do obdłyśnika przymocowany jest plastik z wyprofilowynym walcem , który wchodzi w to wgłebienie w elemencie regulacyjnym.

U mnie (VB przed liftem-oddzielny kierunkowskaz) trzeba było wyjąć lampę z samochodu. Konieczny był demontaż grila (3 śwkręty) i kierunkowskazu (zatrzask). Potem odkręcenie lampy(3-4 śruby. Najtrudniej odkręcić tę z boku odkręcaną od strony komory kierunkowskazu).

Lampa po zdemontowaniu ma 3-4 elementy sprężynujące coś jak klipsy.
Po ich zdjęciu można rozłączyć szybkę. Jest ona uszczelniona jakąś białą masą (silikon, kit ?).

Jak już rozbierzesz to będziesz wiedział co i jak działa.

p.s. może zrób poradę to inni skorzystają. Ja tego nie zrobiłem, bo wtedy jeszcze nie miałem "cyfraka".

p.s.2 Odbłyśnik u mnie był czysty. Zamglona było szkło. Jak będziesz sprzedawał autko to spec pewnie powie ci, że był przód "bity", bo lampy były wymieniane . U mnie róznicę pomiędzy wyczyszczoną i niewyczyszczoną lampą widać "gołym" okiem.



Nie ma pytań trudnych. Są tylko takie na które nie znamy odpowiedzi....
-magic- jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 16-11-2004, 06:00   #5
Krzysiek_69
 

Dołączył: 29.04.2004
Posty: 20
Domyślnie

Hej, juz po robocie, dzieki pomocy Magica i jego cennym uwagom, mial racje, nie dalo sie podniesc reflektora, bo oblysnik a dokladnie trzepien jego wypadl z tulejki od sroby regulujacej w pionie, tym razem, bo nie mialem czasu zdjalem reflektor bez zdejmowania kola i jego oslony, skrecilem mocno kola, odkrecilem z jednej zdrony zderzak i dzieki temu ze jest on plastikowy dostalem sie do sruby mocujacej reflektor od spodu ( zderzak przezyl), coz probowalem rozebrac reflektor, bo juz po zdjeciu gum z tylu widzialem co sie stalo, niestety bylo on albo tak mocno osadzony na silikonie czy jakims kleju ze szybki nie udalo sie zdjac, a nie chcialem go zniszczyc, wiec poradzilem sobie inaczej, recznie ruszajac oblysnikiem od tylu wprowadzilem trzepien w tulejke, a pozniej kreceac sruba regulacyjna do oporu zeby tuleka sie wysunela max do przodu osadzilemja na trzepieniu glebiej, mam nadzieje ze to wystarczy i nie spadnie..hm..bo inaczej nie wiem.. pozniej staralem sie ustawic reflektor ww jednakowej linii do drugiego ktory byl ok, i mysle ze jest ok, bo jechalem rano jak bylo ciemno do pracy i nawet droge widzialem, nie to co wczoraj, ale z ciekawosci moze jeszcze pojade do znajomego mechanika aby sprawdzil mnie na przyrzadzie, zdjec nie zrobilem, bo nie rozebralem tego reflektora, wiec nic nie bylo widac jesli chodzi o jego budowe.
ale kurcze gdyby nie pomoc Magica to bym nie wpadl chyba, chociaz wiedzialem ze cos jest nie tak,tylko nie wiedzialem co,bo nie znalem zasady dzialania tego ustrojstwa
pozdrowka
Krzysiek
Krzysiek_69 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Technika ogólna


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:47.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS