index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )

Vectra B ( 1995 - 2002 ) Problemy techniczne Opla Vectry B

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 03-07-2007, 15:12   #1
ROBERT1
 
Awatar ROBERT1
 

Dołączył: 09.11.2006
Skąd: SOBÓTKA-Wrocław
Auto: VECTRA B 1.8 16V HB
Posty: 164
Domyślnie Wyciek oleju !?

Koledzy wpadłem w mała panike,a mnianowicie.Co jakis czas ogladam silnk mej vectry.I wczoraj zauważyłem wyciek oleju prawdopodobnie z pod uszczelki pod glowica-saczy sie.Temperatura na wskaznikach ok,Moc i osiagi,ok.Przyznam iz ostatnio cisnełem za Warszawe 130-180 km/h.Prosze o porade,czy działac,czy jezdzic AZ cos sie stanie,Pozdrawiam



VECTRA 1.8 16V. LPG -CB, tom tom.
ROBERT1 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 03-07-2007, 15:17   #2
SLEDZIU
 
Awatar SLEDZIU
 

Dołączył: 02.02.2005
Skąd: Wrocław
Auto: Passat,TDI 131 KM, Tiptr.
Posty: 18,179
Domyślnie

Wydaje mi się, że olej ściekł tam z pokrywy zaworów albo z węza odprowadzajacego co jest na przodzie. Najproście powycieraj najdokładniej jak sie da, przejedź sie i zlokalizujesz wyciek.



http://images.spritmonitor.de/239399_5.png


Było:
PF 126p
VW Transporter T2
Opel Kadett E C13N
VB X20XEV

Jest
VW Passat PD 131KM tiptronic
VW Golf VP 90KM TDI
SLEDZIU jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 03-07-2007, 15:26   #3
ROBERT1
 
Awatar ROBERT1
 

Dołączył: 09.11.2006
Skąd: SOBÓTKA-Wrocław
Auto: VECTRA B 1.8 16V HB
Posty: 164
Domyślnie

Pod pokrywa zaworow jst sucho juz oblukałem.Olej saczy sie od konca od dołu kolektora wyd. do rurki bagnetu.Jezeli to uszczelka to moge jeszcze jezdzic ?



VECTRA 1.8 16V. LPG -CB, tom tom.
ROBERT1 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 03-07-2007, 15:34   #4
SLEDZIU
 
Awatar SLEDZIU
 

Dołączył: 02.02.2005
Skąd: Wrocław
Auto: Passat,TDI 131 KM, Tiptr.
Posty: 18,179
Domyślnie

Jezeli to uszczelka to lepiej "leczyć" i nie jeździć.



http://images.spritmonitor.de/239399_5.png


Było:
PF 126p
VW Transporter T2
Opel Kadett E C13N
VB X20XEV

Jest
VW Passat PD 131KM tiptronic
VW Golf VP 90KM TDI
SLEDZIU jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 04-07-2007, 13:46   #5
mkaminski100
 

Dołączył: 12.09.2006
Skąd: UK
Auto: 4 x Focus
Posty: 535
Domyślnie

Ja mam to samo tylko z prawej strony silnika (pod zaworem EGR) i jak czytam posty to nie jest to odosobniony przypadek. Jak ogladam to cieknie mi na odcinku ok 4cm i tylko w jednym miejscu. Mozna powiedziec, ze sie bardziej poci, niz cieknie.
Sledziu, zgadzam sie ze najlepiej jest wymienic uszczelke, ale nalezy tez pamietac, ze nie jest to operacja tania i wymaga odstawienia auta na min tydzien do mechnika (mimo, ze mozna to zrobic w 1 dzien to zawsze wpadnie jakas fucha i tak sie ciagnie).
Po drugie, czesto po takiej wymianie i nieumiejetnemu dokrecaniu kolektora (silnik X20XEV szczegolnie) peka on dosc szybko.
Rozmawialem ostatnio z mechanikiem i mowil, ze w Oplach to jest czeste i wystarczy dociagniecie glowicy kluczem dynamometrycznym. Podobno nawet po fabryce kazda sruba moze byc roznie dociagnieta. ja bym wolal najpierw tego sprobowac.
Poniewaz u mnie tylko sie saczy olej, to wycieram regularnie i kontroluje stan oleju. Zmienilem tez olej na 15W40. Moze troszke pomoze. No ale ja nie zamierzam w ta padake pakowac juz zadnych pieniedzy i na jesien sprzedaje.

Czy można lekko dokręcić głowicę zamiast ją zdejmować, bo cieknie coraz mocniej, a chce naprawić to jak najmniejszymi środkami.

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 07-07-2007 o 14:07.
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 07-07-2007, 20:19   #6
mkaminski100
 

Dołączył: 12.09.2006
Skąd: UK
Auto: 4 x Focus
Posty: 535
Domyślnie

Przepraszam, że pisze nowego posta, ale chciałem odświeżyć temat, bo mi coraz bardziej cieknie i nie wiem czy można dociągnąć śruby.
Co myslicie o wynalazkach typu Moto Doktor i inne uszczelniacze? Zaznaczam, że sprzedaje nieðługo auto i zależy mi na jak najszybszym pozbyciu się problemu (tak jak zrobił to poprzedni właściciel)...
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 07-07-2007, 21:10   #7
Kruczek
Czarny Kruk
 
Awatar Kruczek
 

Dołączył: 11.05.2005
Skąd: Września,Środa Wlkp
Auto: Było C18NZ jest F18B2
Posty: 35,457
Domyślnie

Cytat:
Zamieszczone przez mkaminski100
Co myslicie o wynalazkach typu Moto Doktor i inne uszczelniacze?
jedno wielkie szambo te doktory.Daj sobie spokój z tymi wynalazkami



Pozdrawiam wszystkich.Paweł



Kruczek jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 07-07-2007, 23:29   #8
mkaminski100
 

Dołączył: 12.09.2006
Skąd: UK
Auto: 4 x Focus
Posty: 535
Domyślnie

A jakieś inne propozycje, poza wymianą uszczelki? Auto będzie sprzedane i chciałbym uniknąć tego kosztu.
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 07-07-2007, 23:34   #9
Kruczek
Czarny Kruk
 
Awatar Kruczek
 

Dołączył: 11.05.2005
Skąd: Września,Środa Wlkp
Auto: Było C18NZ jest F18B2
Posty: 35,457
Domyślnie

No to trochę zejdź z ceny i powiedz co i jak.Ja przynajmniej tak bym zrobił a nie lał bym jakiegoś szamba do silnika bo potem ktoś kupi takie auto i może człowiek krew zalać i nie daj Boże tutaj jeszcze napisze to już całkiem porażka



Pozdrawiam wszystkich.Paweł



Kruczek jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Stare 08-07-2007, 14:37   #10
mkaminski100
 

Dołączył: 12.09.2006
Skąd: UK
Auto: 4 x Focus
Posty: 535
Domyślnie

Może trochę odchodzę z tematu, ale tak jak wielu znajomych przekonałem się, że w Anglii oszukuje się bardziej niż w Polsce tylko mniej opłaca się kombinowanie z blacharką. Angole najpierw jeżdżą autem, aż im padnie, potem picują i sprzedają. Ja właśnie w ten sposób kupiłem auto. Każdy ufa staremu "Angolowi", bo dlaczego miałby oszukiwać?
No właśnie oszukują i dlatego ja nie mam większych skrupułów aby takie auto sprzedać dalej.
Zrobiłem błąd słuchając się i lejąc 15W40, bo teraz silnik mocniej się grzeje. Olej jest gęstszy i ciężej go "pchać" więc możliwe, że dlatego olej ucieka innymi drogami.
kupię znów 10W40 i dodam środek do usuwania nieszczelności. Znalazłem specyfik który jedynie odświeża uszczelki i powoduje, że stają się bardziej elastyczne. Jest tam napisane, ze nie odnawia silnika i nie uszczelnia wewnętrznie (jak MotoDoktor) tylko zabezpiecza uszczelki. Jeśli po zmianie oleju będzie ciekło tak samo, to wleję ten specyfik.
Gdyby to auto nie rdzewiało, to pewnie skusiłbym się na zrobienie tej uszczelki, ale za dużo zaczynam wydawać na samochód który i tak rdzewieje, a ma dopiero 8 lat!!
mkaminski100 jest nieaktywny   Odpowiedz z cytatem
Odpowiedz

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra B ( 1995 - 2002 )


Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:01.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS