index.php index.php

Wróć   Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra C ( 2001 - 2008 )

Vectra C ( 2001 - 2008 ) Sprawy techniczne Opla Vectry C

Zamknięty wątek
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stare 21-12-2007, 20:53   #1
Kristover
 
Awatar Kristover
 

Dołączył: 19.04.2007
Skąd: Żyrardów
Auto: Vectra
Posty: 817
Domyślnie PORADY Vectra C Zasady post #1

W tym temacie proszę o konkretne opisy wykonywania poszczególnych czynności- żadnych pytań.

Jeśli ktoś znalazł błąd to proszę o PW.



***************************

EDIT:

MIKE
zeby nie było zbędnych dyskusji watek pozostaje zamkniety. W celu dodania posta prosze o kontakt do modera dzialu

Zasadniczo mile widziane porady nietypowe, niestandardowe.



"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."


Ostatnio edytowane przez M i k E ; 08-05-2009 o 12:03.
Kristover jest nieaktywny  
Stare 31-03-2008, 23:28   #2
lukalek
 
Awatar lukalek
 

Dołączył: 11.10.2007
Skąd: Płock
Auto: lancer sportback, polonez
Posty: 97
Domyślnie

nie mogąc znaleźć jak się wymienia żarówki w klapie bagażnika w vc kombi i pomocy Kristover, któremu dziękuje za pomoc, zrobiłem mała pomoc dla wszystkich i proszę moderatorów o nie usuwanie tego postu

potrzebne narzędzia to końcówka torks 25, łyżka do kołków tapicerskich i troszkę cierpliwości



1) łyżką rozdzielamy kołek i go wyciągamy są 2 sztuki, oraz podwadzamy i wyciągamy przycisk zamykania kalpy o ile taki posiadamy



2) odkręcamy wkręt w rączce po wewnętrznej stronie klapy troks 25



po wykonaniu powyższych czynności szarpiemy za rączkę aż puszczą zaciski trzymające tapicerkę ja nie zdejmowałem całej tapicerki bo dostęp jest dość dobry żeby włożyć rękę i wyjąć żarówkę



składamy w odwrotnej kolejności

niestety jakość zdjęć słaba bo komórka robiona
lukalek jest nieaktywny  
Stare 05-06-2008, 21:31   #3
Kristover
 
Awatar Kristover
 

Dołączył: 19.04.2007
Skąd: Żyrardów
Auto: Vectra
Posty: 817
Domyślnie Wymiana filtra kabinowego

Wymiana filtra kabinowego(przeciwpyłkowego).
Filtr: Filtron K-1081(K-1081A- wersja z węglem aktywnym)/ Mann CU 3337
Cena 30zł
Czas: niecałe 5 minut
Potrzebne narzędzia: brak

1. Otwieramy maskę.
2. Po lewej stronie ściągamy gumę i odchylamy wieczko filtra.



3. Delikatnie otwieramy plastikowe zapinki( u mnie widać ułamaną przez mechanika z Aso).





4. Wyjmujemy stary filtr. Wycieramy szmatką brud w jego obudowie, przy okazji można sprawdzić drożność otworów do spływu wody(poniżej obudowy). Wkładamy nowy filtr zgodnie ze strzałką na nim i wkładamy go tak, aby skrajne jego części, weszły w te miejsca po dwóch stronach obudowy.



5. Zapinamy obudowę.



6. Zakładamy uszczelkę.



7. Gotowe.
Zamykamy maskę i cieszymy się czystszym powietrzem w środku samochodu.



"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."


Ostatnio edytowane przez Kristover ; 19-11-2008 o 17:22.
Kristover jest nieaktywny  
Stare 05-06-2008, 22:00   #4
Kristover
 
Awatar Kristover
 

Dołączył: 19.04.2007
Skąd: Żyrardów
Auto: Vectra
Posty: 817
Domyślnie Lista bezpieczników

Lista bezpieczników:












"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."


Ostatnio edytowane przez Kristover ; 19-11-2008 o 17:22.
Kristover jest nieaktywny  
Stare 06-06-2008, 18:21   #5
Kristover
 
Awatar Kristover
 

Dołączył: 19.04.2007
Skąd: Żyrardów
Auto: Vectra
Posty: 817
Domyślnie Lista żarówek i ich wymiana

Lista żarówek:

Przednie lampy:
Światła mijania- H7
Światła mijania xenon- przedlift D2S (35W) polift D1S
Światła drogowe- H7
Światła drogowe bixenon przedlift - H1
doswietlanie zakretow bixenon przedlift - H11
Światła postojowe- W5W
Kierunkowskazy- PY21W; bixenon przedlift - PH16WY
Przeciwmgielne- H3
Poliftowy BiXenon AFL: D1S, H1, W5W, H1, PY21W

Boczne:
Kierunkowskazy- W5W dla pomarańczowych kloszy/ WY5W- dla białych kloszy

Tylne:
Stop- P21W
Kierunkowskazy- PY21W/ Sedan i pozostałe z pomarańczowymi kloszami kierunkowskazów - P21W
Światła postojowe- P21W
Wsteczne- P21W
Przeciwmgielne- P21W

Tablice:
W5W(Sedan, GTS, Kombi(przedlift)), C5W 36mm (Signum)

Wnętrze:
Lampki do czytania(górne)- W5W
Oświetlenie wnętrza bagażnika - C5W 42mm
Schowek- C5W 42mm

Do niektórych miejsc są odpowiedniki w postaci żarówek LED:
http://www.forum.vectra-unlimited.pl...ad.php?t=30902

Skany instrukcji jak wymienić żarówki:



Światła mijania:



Światła drogowe:



Światła pozycyjne:


Kierunkowskazy:


Kierunkowskazy boczne:


Lampy tylne:


Tablice:


Wnętrze:



Wymiana żarówek w klapie kombi:
Potrzebne narzędzia: kluczyk Torx T25, łyżka do kołków tapicerskich.

1. Łyżką rozdzielamy kołki(2 sztuki) i wyciągamy je oraz podważamy i wyciągamy przycisk zamykania klapy, o ile taki posiadamy.

2. Odkręcamy wkręt w rączce po wewnętrznej stronie klapy(Torx T25).

3. Po wykonaniu powyższych czynności szarpiemy za rączkę aż puszczą zaciski trzymające tapicerkę, ja nie zdejmowałem całej tapicerki bo dostęp jest dość dobry żeby włożyć rękę i wyjąć żarówkę.


4. Składamy w odwrotnej kolejności.


Skanów nie ma do przednich halogenów i żarników ksenonowych, ponieważ Opel nie przewiduje samodzielnej wymiany tych żarówek przez użytkownika.

Skany są moje. Wymiana żarówek w klapie kombi- Lukalek.



"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."


Ostatnio edytowane przez M i k E ; 10-06-2013 o 08:45.
Kristover jest nieaktywny  
Stare 06-06-2008, 18:31   #6
Kristover
 
Awatar Kristover
 

Dołączył: 19.04.2007
Skąd: Żyrardów
Auto: Vectra
Posty: 817
Domyślnie Wymiana żarówki podświetlenia wyświetlacza

Wymiana żarówki podświetlenia wyświetlacza:
Otwieramy schowek, wsuwamy palce pod listwę i ciągniemy do siebie z pewnym wyczuciem. Zaczynajmy stroną od szyby ku środkowi. Jest kilka metalowych zatrzasków, jak "wyszarpniesz" pierwszy, to inne polecą bez problemu. Odkręcamy 4 wkręty pod kratkami nawiewów(typu Torx, rozmiar końcówki T-20H), wyjmujemy kratki z ekranem, odkręcamy ekran od ramki, otwieramy tylną obudowę ekranu. Po wyjęciu panela na tylnej ściance są łatwo dostępne żarówki. Wymieniamy żarówkę (dioda 2W(monochromatyczne) lub świetlówka(LCD)). Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Wymiana żarówki w wyświetlaczu- Shaqal, Dejot, Ozeo666.
Gdyby ktoś wymieniał żarówki w wyświetlaczu prosiłbym o zrobienie zdjęć.



"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."


Ostatnio edytowane przez Kristover ; 19-11-2008 o 17:23.
Kristover jest nieaktywny  
Stare 30-07-2008, 20:05   #7
Kristover
 
Awatar Kristover
 

Dołączył: 19.04.2007
Skąd: Żyrardów
Auto: Vectra
Posty: 817
Domyślnie Wymiana manetek kierunkowskazów i wycieraczek

Wymiana manetek kierunkowskazów i wycieraczek:
Podwijamy gumkę która osłania patyk i od spodniej strony, w taką szparkę w patyku wpychasz np. wyprostowany spinacz biurowy wzdłuż patyka. Wtedy powinien wyjść. Styki możemy psiknąć preparatem typu "Kontakt". Wciskamy nową manetkę w miejsce starej.



"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."


Ostatnio edytowane przez Kristover ; 19-11-2008 o 17:24.
Kristover jest nieaktywny  
Stare 19-11-2008, 17:21   #8
Kristover
 
Awatar Kristover
 

Dołączył: 19.04.2007
Skąd: Żyrardów
Auto: Vectra
Posty: 817
Domyślnie Wymiana piasty tylnej

Wymiana piasty koła tylnego by Pknra.
Potrzebne narzędzia:
- klucz imbusowy
- klucz torx
- nasadka TORX 20
- nasadka sześciokąt 16
- młotek

1. Zdejmujemy koło



2. Wyjmujemy klocki hamulcowe i odkręcamy dwie śruby (imbusy) mocujące zacisk hamulcowy
Należy pamiętać, żeby nie wieszać zacisku na przewodzie hamulcowym. Najlepiej zacisk położyć na elementach zawieszenia.



4. Odłączamy wtyczkę ABS (znajduje się z tyłu piasty)
5. Odkręcamy dwie śruby (torx 20) mocujące uchwyt zacisku hamulcowego



6. Odkręcamy śrubkę (torx) mocującą tarczę hamulcową



7. Zdejmujemy tarczę hamulcową
8. Odkręcamy cztery śruby (nasadka 16) mocujące piastę
Znajdują się z tyłu za osłoną tarczy hamulcowej



9. Zdejmujemy osłonę i piastę (może ciężko schodzić - wtedy trzeba uderzyć młotkiem)





Montaż w odwrotnej kolejności.

Proszę pamiętać o dokładnym złożeniu poszczególnych elementów i mocnym dokręceniu śrub. Są to elementy odpowiadające za bezpieczeństwo!





Życzę bezproblemowej wymiany.

Twórcą manualu jest Pnkra



"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."


Ostatnio edytowane przez Kristover ; 19-11-2008 o 17:32.
Kristover jest nieaktywny  
Stare 21-04-2009, 08:54   #9
scorpik
 
Awatar scorpik
 

Dołączył: 12.11.2007
Auto: VC GTS'04 Z19DT Executive
Posty: 300
Domyślnie Vectra C- co i jak!

oto mały foto-tutorial z rozbiórki kluczyka. dla większości to banał, ale dla mniej zorientowanych, aby nie połamać niczego, chyba się przyda:

1. view ogólny


2. wkrętakiem z wyczuciem, najlepiej wkrętak o szerokości szpary aby nie zrobić za dużego kanceru


3. zdemontowane pióro z ramką


4. rozchylamy obie części - ciasno siedzą, trzeba do tego obu rąk


5. tyle wystarczy jeśli chcemy tylko baterię wymienić


6. demontaż elektroniki - banalne, odchylamy, najwygodniej chwytając za obudowę baterii, od strony miejsca na ucho do breloczka (od przodu są bowiem języczki blokujące - zaznaczone na czerwono na następnej fotce). Jeśli nie wychodzi luźno, to ZDECYDOWANIE LEPIEJ! jest wypchnąć elektronikę wciskając przycisk od otwierania klapy bagażnika.


7. i oto elektronika osobno i obudowa do ewentualnych remontów lub przekładek osobno. w czerwonych kółkach języczki przytrzymujące elektronikę, o których w poprzednim kroku.


i to wszystko w kwestii demontażu. montaż przebiega w dokładnie odwrotnej kolejności - tyle, że bez udziału wkrętaka

miłej zabawy!



jeśli uważasz, że nie ma rzeczy niemożliwych to ... trzaśnij obrotowymi drzwiami
scorpik jest nieaktywny  
Stare 06-05-2009, 17:47   #10
scorpik
 
Awatar scorpik
 

Dołączył: 12.11.2007
Auto: VC GTS'04 Z19DT Executive
Posty: 300
Domyślnie Vectra C- co i jak!

Oto pomoc w sprawie pozornie prostej, ale wielu może się przydać - wymiana filtra powietrza na przykładzie Z19DT. Generalnie tyczy się to wszystkich wersji silnikowych, główna różnica to kierunek odejścia kanału powietrznego od filtra do kolektora dolotowego.

Zatem po kolei

1. Z tulsów, poza nowym filtrem, będzie potrzebny klucz nasadkowy (moim zdaniem najwygodniejszy) 7 mm i wkrętak z końcówką Torx (gwiazdka) w rozmiarze T25. Niektórzy mogą mieć zamiast torxa klasyczny krzyżak bądź czasem imbus, wtedy rozmiar dobieramy indywidualnie. Dla większej wygody można też wykorzystać przedłużkę elastyczną. Dodatkowo, niezbędny jest odkurzacz - dalej zobaczycie po co


2. To jedziemy. Oto nasz pacjent


3. Po pierwsze odpinamy od masowego przepływomierza powietrza wiązkę przewodów. Lekkie naciśnięcie zatrzasku kciukiem i nie powinno być z tym żadnego problemu. Wiązkę odchylamy na bok aby nie przeszkadzała


4. Teraz kolej na wąż łączący ww. przepływomierz z dolotem kolektora. Luzujemy kluczem obie opaski zaciskowe na wężu i zsuwamy go z obu elementów. Od strony przepływomierza siedzi dość ciasno - dwie ręce z odrobiną wyczucia wskazane


i oto pierwsza część zabiegu za nami. zdemontowany element należy wytrzepać/przedmuchać (w moim znalazłem martwą biedronkę )


5. Chwytamy torxa i wykręcamy 5 wkrętów (zaznaczone kółkami)

w tym miejscu przydała się elastyczna przedłużka


6. Górna część kasety filtra zdjęta. Ogólny look do wnętrza przepływomierza - oceniamy wzrokowo czy nie ma widocznych uszkodzeń/zanieczyszczeń. Jeśli jest syf to naprawdę delikatnie staramy się go wydmuchać. Inne zabiegi mogą uszkodzić ten element, a ściślej to co ma w środku


7. Teraz czeka nas najbrudniejsza część. Wyjmujemy stary wkład filtra, starając się nie pruszyć syfem dookoła, a sporo może z niego wylecieć

tak, w tym miejscu można znaleźć różne skarby przyrodnicze - od martwych owadów, piachu, po różnego rodzaju suche zielsko i inne obiekty - teraz musi wkroczyć do akcji pan odkurzacz


8. Szczególnie przy porównaniu z nowym wkładem, widać wyraźnie, że staruszek skutecznie już ograniczał 'oddychanie' silnikowi


9. Po dokładnym oczyszczeniu komory filtra, zakładamy nowy wkład. Uszczelką do góry


10. Zakładamy górę. Zwróćcie uwagę na trzy uchwyty (jeden zaznaczony strzałkami). Muszą wszystkie dokładnie wejść w zaczepy


11. Wkręcamy z powrotem wszystkie wkręty. Jeśli są luźne lub przekręcone od wielokrotnego wykręcania to rozwiercamy otwory i zastępujemy je śrubami z nakrętkami


12. Zakładamy wąż i zaciskamy opaski


13. Podpinamy wiązkę


i to wszystko.
Teraz autko będzie się zachłystywało świeżym powietrzem.



jeśli uważasz, że nie ma rzeczy niemożliwych to ... trzaśnij obrotowymi drzwiami
scorpik jest nieaktywny  
Zamknięty wątek

Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry > Garaż > Vectra C ( 2001 - 2008 )


Tagi
bezpieczniki, cewka, d2s, dis, filtr, naprawa zapłonnika, wymiana, wyświetlacz, z18xe, żarówki

Narzędzia wątku
Wygląd

Uprawnienia umieszczania postów
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Aktywny(e)
EmotikonyAktywny(e)
[IMG] kod jest Aktywny(e)
Kod HTML jest wyłączony

Forum Jump

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:54.
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski support vBulletin
Copyright ©2002 - 2012, Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
Design by HTWoRKS