PDA

Zobacz pełną wersję : elektryka/elektronika Doświetlanie zakrętów bez AFL :)


dandiego
18-01-2012, 20:29
Witam, myślał któryś z forumowiczów co by zrobić lub gdzie się podpiąć pod kierunki, żeby i w VC było doświetlanie jak np: w Skodach, VW polo lub PUNCIAKACH Z 2008r :D. Vectra z 08r tyle droższa od punto i konstruktorzy nawet nie pomyśleli o tym, eee.

Temat zapodany może elektryk się wypowie.

jaszczur78
19-01-2012, 09:32
Kierunki czy halogeny?

dandiego
19-01-2012, 12:37
Kierunki czy halogeny?

po włączeniu kierunku żeby się halogen włączał po tej samej stronie.

Marpie87
19-01-2012, 15:28
To chyba lepiej by bylo podlaczyc pod czujnik skretu a wtedy zalaczalo by sie krecac kierownica

dandiego
19-01-2012, 15:46
To chyba lepiej by bylo podlaczyc pod czujnik skretu a wtedy zalaczalo by sie krecac kierownica

a jak określisz kąt przy jakim mają się zaświecać halogeny? Coraz bardziej myśle że to nie wykonalne bo rozmawiałem dziś z właścicielem polo i halogeny doświetlają tylko powiedzmy że do 20km/h po czym ładnie się ściemniają, a tu by byla lipa gdyby przy każdym wyprzedzaniu robiło On/Off :mad:. Pozostaje ewentualnie wyprzedzanie bez kierunku ale ja się na to nie pisze

marc86
19-01-2012, 18:31
to jak nie masz żadnych pomysłów to kup gotowy zestaw na alledrogo ;)
http://allegro.pl/doswietlanie-zakretow-modul-nowosc-hit-i2061017998.html

dandiego
20-01-2012, 15:19
to jak nie masz żadnych pomysłów to kup gotowy zestaw na alledrogo ;)
http://allegro.pl/doswietlanie-zakretow-modul-nowosc-hit-i2061017998.html

nie głupie i faktycznie bez wielkiej kombinacji oraz wytężania głowy, tylko pytanie czy nie będzie blędów wywalać. Jeżeli ktoś to zakładał to proszę o info

filip w aucie
20-01-2012, 20:20
Nie zakładałem ale znając naszego vectora nie będzie on podatny na takowy przeszczep.

dandiego
20-01-2012, 21:28
masz racje, nie działa jak powinno :( dziś obdzwoniłem pare firm i stwierdzili że pod VC nie napisano jeszcze programu. Oczywiście pisze o module reagującym na kąt skrętu i prędkość. Także LiPA

grabo_s
21-01-2012, 21:07
bo rozmawiałem dziś z właścicielem polo i halogeny doświetlają tylko powiedzmy że do 20km/h po czym ładnie się ściemniają,

u mnie tez doswietlanie działa do 20-30km/h.

dandiego
22-01-2012, 08:53
u mnie tez doswietlanie działa do 20-30km/h.

masz seryjny AFL czy dokładany moduł ?

grabo_s
22-01-2012, 15:36
masz seryjny AFL czy dokładany moduł ?


seryjny, lampa .

dandiego
22-01-2012, 17:52
seryjny, lampa .

tak właśnie myślałem i dlatego przeczytaj tytuł tematu kolego :p

wassermann
23-01-2012, 00:01
Zgodnie z homologacją światła "narożne" (corner) doświetlające zakręty działają w zakresie prędkości od 0 do 40 km/h, ani mniej ani więcej. Tak samo w Vectrze z AFL i tak samo np. w Octavii (w halogenach).

Jedyna różnica między markami i modelami samochodów polega na zachowaniu cornerów po włączeniu biegu wstecznego. Przydaje się wtedy zapalenie obu cornerów. Mają tak fiaty i octavie po liftingu. Vectry nie mają i podobno nie da się przeprogramować.

Oczywiście najfajniej mieć cornery i światła do jazdy dziennej. Jestem gorącym zwolennikiem jazdy na światłach 24h na dobę, na porządnych światłach (nie na chińskim g... dla dziadów), ale zapalające się cornery w dzień wyglądają co najmniej dziwnie.

Dandiego, teraz najważniejsze - corner nie polega tylko na "zapalaniu się halogena", tylko na oświetlaniu ukośnym. Chyba na tym Ci zależy, a nie na odpustowym bajerze z mrugającym oczkiem? Niestety, światła p/mgłowe w Vectrze kompletnie nie nadają się do doświetlania zakrętów. Świecą byle jak i na pewno nie tam, gdzie powinien świecić corner. Wynika to poniekąd z ich umieszczenia "w tubusie". Popatrz sobie na prawdziwe cornery (nie AFL, tylko w innych markach - np. w Skodach - chodzi o cornery w zderzaku). To są światła umieszczone i zaprojektowane specjalnie z myślą o doświetlaniu zakrętów. Mają specjalny odbłyśnik i świecą na bok. Różnica jest doskonale widoczna w mojej Octavii 2 z 2008 roku. Halogeny od początku świeciły silnie na boki, aż na to zwróciłem uwagę. Po małym śledztwie okazało się, że są zaprojektowane jako cornery (oznaczenie z homologacją K) i wystarczyło włączyć doświetlanie w komputerze. Dla porównania modele Octavii do 2007 mają halogeny z innym lustrem w środku, które świecą zupełnie inaczej (ogólnie "mdło" zamiast konkretnie w bok - porównywałem siedząc w dwóch autach).

Zatem powtarzam, reflektor musi być zaprojektowany jako corner, inaczej będzie to tylko zwykłe świecidełko. Niestety, halogeny w Vectrze do tego się nie nadają, bo świecą na wprost i do tego kiepsko. Brak homologacji pomijam.

I jeszcze osobiste doświadczenie z dwoma różnie zaprojektowanymi, ale dedykowanymi, cornerami. Ten w Octavii, w zderzaku (w halogenie), przydaje się bardzo przy manewrowaniu, skręcaniu w ciemne zaułki, na nieoświetlonych parkingach, przy złej nawierzchni - aby upewnić się na co najadą za chwilę koła naszego autka. Umieszczenie na dole zderzaka powoduje siłą rzeczy "niskie" świecenie w bok, po ziemi. Natomiast corner w Vectrze z AFL jest umieszczony w reflektorze głównym, przez co świeci w bok, ale wysoko. Vectrowy corner nie oświetli tak dobrze drogi (nawierzchni) jak ten w Skodzie, ale za to lepiej oświetli (w dal na kilkanaście metrów) wjazd na posesję, czy człowieka w ciemnej uliczce, w którą właśnie skręcamy. I o to przede wszystkim chodzi w tych światłach...

M.

yoschi20
23-01-2012, 09:23
Dandiego, teraz najważniejsze - corner nie polega tylko na "zapalaniu się halogena", tylko na oświetlaniu ukośnym. Chyba na tym Ci zależy, a nie na odpustowym bajerze z mrugającym oczkiem?

Przyznam tekst wywołał u mnie szeroki uśmiech :lol2: to ci się udało wassermann
Nawet gdyby chciał mieć odpustowe oczko to po tym tekście nawet się nie przyzna...
wypadało by teraz zamknąć wątek po takiej wykładnej opinii kolegi wassermann-a

dandiego
23-01-2012, 11:06
kolego zapalające się oczko jak to nazwałeś zawsze coś da w przypadku gdy zamienisz orginalne żarówki na 100W w halogenach i gwarantuje że po umiejętnym osadzeniu żarówki w halogenie nikogo nie oślepia, a efekt doświetlania znakomity w porównaniu z żarówkami 55W. Po drugie skoro jesteś pasjonatem jazdy na światłach 24h to wieśniacko wygląda zapalający się corner w ciągu dnia, dlatego zakładając moduł warto założyć czujnik zmierzchowy lub w Twoim przypadku poprawić fabryke, upss zapomniałem że Octavi2 się nie poprawia bo są cudem konstrukcji pod każdym względem.

Kolejną sprawą jest to iż temat nie dotyczy seryjnego AFL tylko dołożenia moduł oczywiście bez homologacji ponieważ opel nie przewidział jak zapewne wiesz takowej rzeczy bez zmiany lamp z tą funkcką.

sito_zabrze
23-01-2012, 11:33
Ja też jestem przeciwnikiem robienia z samochodu odpustowej choinki
Kumpel ma fiata Bravo i stojąc na skrzyżowaniu z włączonym migaczem zapala mu sie w zderzaku "to coś", nawet w dzień :lol2:. Wiec albo zakładamy fabryczne ,albo wcale. Naprawde was podziwiam ze nie szkoda wam kasy na takie wynalazki, ale kto bogatemu zabroni :p

dandiego
23-01-2012, 12:32
Ja też jestem przeciwnikiem robienia z samochodu odpustowej choinki
Kumpel ma fiata Bravo i stojąc na skrzyżowaniu z włączonym migaczem zapala mu sie w zderzaku "to coś", nawet w dzień :lol2:. Wiec albo zakładamy fabryczne ,albo wcale. Naprawde was podziwiam ze nie szkoda wam kasy na takie wynalazki, ale kto bogatemu zabroni :p

to coś nazywa się halogen:lol2:

yoschi20
23-01-2012, 12:48
dandiego- mam fajnego kumpla z warsztatu. ostatnio robiliśmy taki ciekawy moduł doświetlania. poszukam schemat i podeślę na priv. A co ty z tym zrobisz twoja i tylko twoja sprawa. Słowa krytyki na forum to może trzeba nowy dział otworzyć... np.: Zbluzgaj go za wsio :acute: