PDA

Zobacz pełną wersję : elektryka/elektronika doświetlanie zakrętów i esp i elektryczne szyby


luk99_b
27-11-2008, 21:25
Witam

Od niedawna mam Vectre C 1,9 Cdti z 2004 model z 2005.
Jest jeden problem w moim autku tzn awaria układu doświetlania zakrętów. Gdy auto jest zimne i w ogóle jest zimno na dworze układ działa do pierwszych większych wybojów lub do czasu rozgrzania silnika potem miga kontrolka. Byłem w ASO i nic nie mogli znaleźć. Czy ktoś ma pomysł co może być nie tak???

Druga sprawa
Moje auto nie ma ESP a chciałbym żeby miało. Słyszałem że wystarczy zamontować przycisk ESP na panelu i wgrac właściwe oprogramowanie, czy może jest to bardziej skąplikowane???

Trzecia sprawa
Tylne szyby chciałbym przerobić na elektryczne. Czy wystarczy kupić mechanizm otwierania szyb plus przełączniki i zamontować tzn czy wewnątrz dzwi są pociągnięte przewody i czy sa gotowe miejsca mocujące układ elektryczny szyb.

Czy ktoś może mi pomóc

M i k E
27-11-2008, 22:07
Ad 1: nie wiem
ad 2, 3: trzeba było kupić auto z tym co chciałeś, bo teraz jest to sprawa absolutnie nieopłacalna. Nie masz odpowiednich wiązek, modułów, mechanizmów, czujników, sterowników, żyroskopu, pompy.

dubelt
27-11-2008, 22:32
1. pewnie jakiś konektorek ci padł - nie obejdzie się bez diagnozy w serwisie
2. esp to ty masz, tyle ze na stale załączone.. nie masz tylko wyłącznika :) o ile mi się dobrze wydaje, to da rade to w miarę tanio zrobic - jak sie u siebie uporam to dam cynk na forum :)

3. no idea. ja mam wszystko ;)

M i k E
28-11-2008, 06:20
2. esp to ty masz, tyle ze na stale załączone.. nie masz tylko wyłącznika :) o ile mi się dobrze wydaje, to da rade to w miarę tanio zrobic - jak sie u siebie uporam to dam cynk na forum :)


albo żartujesz albo masz na myśli TC :)

dubelt
29-11-2008, 12:17
nie nie żartuje. przynajmniej nie mam podstaw do żartu
moja wiedza o vectrze może być mylna..
wydawało mi się że każda VC ma TC ESP w standardzie, a szczególnie to już przejściówki przedliftowe....

M i k E
29-11-2008, 12:38
Tc tak, esp nie.

Wielu by chciało, żeby było jak mówisz ;)

max0105
29-11-2008, 23:15
chyba wystarczy dolozyc SASa do CIMa...jesli go nie ma ....a jesli jest to wystarczy aktywowac ...esp korzysta z czujnkow absu i sasa...abs masz jak sadze... :) a sasa wystarczy dolozyc i aktywowac ustrojstwo...btw...zyrokompasy to sa ale w samolotach a nie w Vectrze ;)

tomekjew
30-11-2008, 06:26
Witam
Ja w signum mam tak jak kolega mówi ESP+ na stałe bez możliwości wyłączenia (dodam ze u mnie jest automat)

M i k E
30-11-2008, 11:04
btw...zyrokompasy to sa ale w samolotach a nie w Vectrze ;)

zadaj pytanie panom z Boscha, w jaki sposób, bez żyroskopu, sterownik esp raczy zdetekować uslizg nad- lub podsterowny, czyli ni mniej ni więcej zaburzenie obrotu auta wokół własnej osi w stosunku do położenia koła kierownicy ;)

Witam
Ja w signum mam tak jak kolega mówi ESP+ na stałe bez możliwości wyłączenia (dodam ze u mnie jest automat)

istnieje taka konfiguracja. Nie oznacza to jednak, że każda vc/sig ma esp...

petr
01-12-2008, 07:58
Ja słyszałem, że w przed liftach wychodzili VC które mogli mieć ESP, ale nie było aktywne. Zaliczam to do bajek, bo nie znam nikogo, kto ma taką VC. Ja na razie jestem najbliżej tej bajki, bo mam pompę wspomagania 4 konektorową, która jest potrzebna do ESP, ale na tym się kończy. Moduł mam tylko ABS,TC.

rewast
01-12-2008, 12:37
..

M i k E
01-12-2008, 13:24
Na kole kierownicy zamontowany jest tzw. czujnik Halla, porównuje sygnały z kół (z czujników ABS) i obroty koła kierownicy - przekazuje dane do komp. ESP i na podstawie tych analizy sygnałów stwierdza, czy auto jest " na zakręcie" czy tez w poślizgu. Sprawa prosta jak banan. A żyro to w balonach tez czasami maja:confused:

właśnie ten czujnik daje info o położeniu koła kierownicy, pisałem o tym. Sama sprawa zaś taka prosta nie jest: przy większych prędkościach przy uślizgu względna różnica w prędkości obrotowej kół będzie na tyle mała, że będzie trudna do detekcji. Nie mówiąc o niepewności zachowania kół podczas poślizgu. Dlatego ta dana będzie stanowczo niewystarczająca.

Zresztą, na stronie producenta można znaleźć opis, gdzie elegancko zaznaczono element pod nazwa czujnik obrotu i przyspieszenia poprzećznego. A teraz poproszę o przykład wiarygodnego czujnika obrotu zbudowanego inaczej, niż w oparciu o żyro ;)

luk99_b
01-12-2008, 13:41
Z góry dziękuje za dyskusję

Ostatnio słyszałem że jeżeli ktoś ma doświetlanie zakrętów to jest tam czujnik położenia koła kierownicy i ten sam jest używany do ESP.

Być może wezmę swoją VC do ASO i spytam się co jest potrzebne do montażu i dam znać na forum

Kali
01-12-2008, 13:49
Jak sa AFL'e to jest i SAS w CIM'ie, to akurat sie zgadza. Ja osobiscie obstawiam, ze dolozenie ESP to nie jest taki lajcik, ale na pewno wykonalne.

M i k E
01-12-2008, 14:11
Ja osobiscie obstawiam, ze dolozenie ESP to nie jest taki lajcik, ale na pewno wykonalne.

słusznie

wszystko jest dokładalne, czasem tylko ograniczenie leży w zdolności kredytowej ;)