PDA

Zobacz pełną wersję : elektryka/elektronika Pomocy!!!!!!!!!!!!! usterka układu elektroniki silnika


roma1982
05-03-2008, 16:49
Wczoraj jechałem w trasie i po przekroczeniu około 150 km/h zapaliła mi się kontrolka samochodzik z francyskim kluczem czyli usterka w układzie elektronicznym silnika. Zatrzymałem auto, zgasiłem i odpaliłem ponownie i zgasła. Dalej jechałem przez kilkadziesiąt kilometrów około 120-130 km/h i nie zapaliłą się. Dzisiaj rano też jechałem do pracy wolniej oczywiście około 50-60 km i nic się nie paliło. Ale jak wracałem to po przekroczeniu 140 km/h znó się zapaliła a samochód przeszedł w tryb awaryjny. Co to może być? Myślałem, że może jak obroty samochód ma wysokie ponad 3000 min. to się zapala, ale na postoju gazowałem autko nawet do 4000 obrotów na min i wszystko ok nic się nie zapaliło. Proszę o poradę co może bć przyczyną takiego zachowania?

roma1982 - wyedytuj temat - zasadą zapisaną w regulaminie forum jest, że nie używamy tego typu haseł.

Napisz w nim dwa , trzy słowa lepiej go definiujące.

poczuj się upomniany - jacenty

bajtek
05-03-2008, 18:16
Kolego, podłącz się pod Techa-2 i wszystko będziesz miał jak na dłoni... ;)

roma1982
05-03-2008, 18:52
Umówiłem sie jutro na techa 2 w ASO. Zobaczę czy wykryja przyczyne. Mam nadzieje, ze koszt naprawy bedzie nie duzy. Jak jeżdzę z prędkością do 130 km/h to mi się nie zapala. Silnik nie dymi także przy dodawaniu gazu. Turbospreżarka działa bo jak przyśpieszam przy prędkośći do 130 to ma kopa, tylko jak przejadę trochę kilometrów i przekroczę predkość 140 km to się zapala klucz z autkiem. Natomaist kontrolka check engine sie nie pali wogóle. Chora sytuacja. Jeszcze tydzień temu na autobanie w niemchech sunałem 180-190 km/h.I nic nie było.

div3rs
05-03-2008, 19:23
a swoja drogą daj znać co to za usterka była ja jakoś przy podobnej nie miałem czasu na techa jechać dzisiaj po miesiącu się wybrałem i jedyne co stwierdzono to jakieś 2 zapamiętane błędy ABS/TC za niskie napięcie zasilania a to co powodowało zapalanie się ikony z kluczem pewnie zostało już z kompa wywalone w skutek kilkunastokrotnego włączania i wyłączania silnika od momentu zapalenia się tego dziadostwa.

roma1982
05-03-2008, 20:16
mam nadzieje ze to nie turbospezarka, bo przy predkosciach do 130 działa. Moze jakiś przewód, filtr, swieca, czujnik itp.

roma1982
06-03-2008, 21:07
Wróciłem z ASO. Okazało się, ze rozerwany został przewód gumowy gruby pod plastikowa osłona silnika. W sobote naprawa. koszt 700 zeta.

div3rs
08-03-2008, 16:04
U mnie przy podobnych objawach werdykt Techa w ASO
padł na EGR ,zastanawiam się teraz nad samodzielnym wyczyszczeniem tego świństwa.

JędrekS
08-03-2008, 18:35
to chyna jakaś epidenia. Jechałem dziś i naraz zapaliło się to dziadostwo. Stanąłem odczekałem, zapaliłem i ok. Ale droga była fajna i rozpędziłem się i znowu zapaliło, Po otwarciu klapy lekkie zabrudzenie olejem przy plastikowej pokrywie, czyżby rzeczywiście przewód gumowy? w poniedziałek jakę do mechaniora

edit:
ROMA 1982 za jeden przewód gumowy 700zł - czy tylko ci się zer za dużo napisało????



jędrek - edytuj posty, nie wal jeden pod drugim - jacenty

div3rs
09-03-2008, 12:26
no i nie jest dobrze EGR rozebrany w środku mało sadzy praktycznie wogóle mechanizm przesmarowałem złożyłem wszystko do kupy dzisiaj test 180 km przejadę i zobaczę czy pomogło, trzymajcie kciuki :dance:jak nie to wydatek duży mnie czeka

JędrekS
09-03-2008, 12:48
powiedz kolego laikowi co to te EGR

div3rs
09-03-2008, 20:19
http://img66.imageshack.us/img66/2479/egrwo6.jpgTu jest EGR czyli
System recyrkulacji spalin (EGR–(en)Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi (http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy). Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej (http://pl.wikipedia.org/wiki/Mieszanka_paliwowo-powietrzna)
utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99glowod%C3%B3r) (HC)Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (http://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_azotu) (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.(Wikipedia) na przyszłość google albo używaj opcji szukaj....zdjęcie zapożyczone ;)aaa zapomniałem oczywiście lampka auto z kluczem już mnie nie niepokoiła (widocznie czyszczenie i wd40 pomogło) podczas podróży zakres prędkości od 0-180 szybciej nie bo wyszła kolejna rzecz drgania na kierownicy. Zacznę od wyważenia ponownego i przekładki opon tył przód

roma1982
09-03-2008, 21:33
nie pomyliłem sie z zerami

JędrekS
10-03-2008, 09:00
właśnie wróciłem od mechaniora/ bez samochodu/, na pewno jest pęknięty /zmurszały przewód gumowy własnie na tym zagieciu. Poza tym jest wyciek oleju z lewej strony komory tak jakby poszła uszczelka pod pokrywa zaworów. mam nadzieję że to tylko to.
DIV - dzieki
ROMA , piszę o tych zerach bo taki przewód gumowy jest chyba wymienny, / obym sie nie mylił he he /ma po dwóch stronach zaciski w końcu ile może kosztować kawałek gumy. Gdyby nie ta uszczelka to guma w zasadzie do wymiany na parkingu.Pozdrawiam, narka

petr
10-03-2008, 10:32
no i nie jest dobrze EGR rozebrany w środku mało sadzy praktycznie wogóle mechanizm przesmarowałem złożyłem wszystko do kupy dzisiaj test 180 km przejadę i zobaczę czy pomogło, trzymajcie kciuki :dance:jak nie to wydatek duży mnie czeka

Z tego co czytałem, to się psuje w EGRu zawór sterujący http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=301630313231&pic=0&moto=0 (http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=301630313231&pic=0&moto=0) koszt 200 PLN. Kojarzysz to cudo? :)

div3rs
10-03-2008, 10:59
a cóż to ??? pierwszy raz na oczy widzę :)

petr
10-03-2008, 11:15
Zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin
PIERBURG
7.22138.50.0
Zawór sterowania wydechem recyrkulacji spalin
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 7.22138.50.0 (http://sklep.intercars.com.pl/koszyk.php?lang_id='PL'&towkod=A3ABCB)
Cena brutto: 195,82 zł
nazwa: Zawór EGR
opis : ZAWÓR EGR
producent: PIERBURG

W MAGAZYNIE: 7
Ograniczenia
Rodzaj zaworu: zawór przełączający
Tryb pracy: elektryczny
Napięcie [V]: 12

div3rs
10-03-2008, 11:23
Ja czyściłem część mechaniczną widoczną na zdjęciu. A tamtego plastiku o którym piszesz jakoś nie moge zlokalizować.:eek: http://www.tomiicars.com.pl/oferta/2284.jpg

petr
10-03-2008, 13:39
Hehe, dobre. :lol2: Znalazłem ten zawór na http://sklep.intercars.com.pl/ (http://sklep.intercars.com.pl/) dla silnika 2,2 dti. W życiu go nie widziałem na „żywo”, więc chciałem sprawdzić, czy to on. :)

JędrekS
10-03-2008, 15:01
no tak przewód gumowy o którym pisał ROMA kosztuje w komplecie 640zł. Mechanik / a bardziej ja/ złapaliśmy się za głowę. Przewód gumowy został uszczelniony owiniety specjalną taśmą i tak będę jeżdził, Może gdzieś się uda znaleść ten felerny kawałek gumy i wtedy sie wymieni

roma1982
10-03-2008, 22:20
Chłopie czy ty wiesz jakie tak jest cisnienie, nic taka prowizorka nie da, wymiana na nowy i koniec. No chyba ze chcesz aby turbo padło z czasem ze względu na zanieczyszczenia. A wtedy nie zabulisz 640 tylko miminum kilkanascie razy drozej.

JędrekS
11-03-2008, 08:02
cześć a co ty masz takie niebieskie końcówki przytym przewodzie, specjalna izolacja, czy co?

div3rs
11-03-2008, 14:39
Brak słów.....
po 1 kto ma niebieskie końcówki ??cześć a co ty masz takie niebieskie końcówki przytym przewodzie, specjalna izolacja, czy co?
Po 2 do tego rodzaju pytań służą wiadomości prywatne.
Po 3 napisałem przecież że zdjęcie jest zapożyczone ,czyli to nie jest zdjecie mojego silnika o ile pytanie jest do mnie :lol2:
Piszę aby pomóc nie to że się czepiam ..

Silva 93
16-03-2008, 16:10
Dwukrotnie na przestrzeni ostatnich 4 m-cy kontrolka z kluczem francuskim mnie zaskoczyła. raz dojechałem do Gdańska za zgodą serwisu opla że można. efekt brak przyspieszenia max 90 km/godz,słabe hamulce ,palił ok 10 l na 100.Było to o tyle grozne ,ze zdarzyło się mnie to przy wyprzedzaniu ,samochód nagle wytracił prędkość ,i szedłem na czołówke.
W Warszawie natomiast spowodowałem spory korek.,bo wogóle sie nie dało jechać.W Obu przypadkach po rozpaczlowych próbach uruchomienia usterka ustąpiła. Również w serwisie mnie olali bo nie stwierdzili błędu.Ostatnio paliła się kontrolka nie zamkniętej klapy bagażnika,natomiast nie były podświetlone wskazniki kontrolne zegarów. znajomy mechanik poradził mnie abym odłączył klemę plus od akumulatora i zwarł do masy ,jednocześnie kluczyk na włączonym zapłonie.POMOGŁO.
tzw twardy reset jak w kompie.Ciekaw jestem czy komuś rady w sprawie ''klucza pomogły.

Brookliyn
02-04-2008, 16:26
Panowie a co powiecie na to jak ja właczam zapłon i świeci mi sie ta kontorlka i nie gaśnie, dopiero jak włacze silnik to gaśnie, a w czasie jazdy się nie świeci,

więc zaświeca się przy włączeniu zapłonu i świeci się cały czas, a gaśnie jak zapalam auto...

Supel
02-04-2008, 17:23
Panowie a co powiecie na to jak ja właczam zapłon i świeci mi sie ta kontorlka i nie gaśnie, dopiero jak włacze silnik to gaśnie, a w czasie jazdy się nie świeci,

więc zaświeca się przy włączeniu zapłonu i świeci się cały czas, a gaśnie jak zapalam auto...

Komputer kiedyś wykrył usterkę/błąd i trzyma to w pamięci. Po jakimś czasie powinno to zniknąć choć nie jest to powiedziane.
Nie jest to błąd stały więc nie masz się czym martwić, gdyby świeciła się podczas jazdy to już jest problem.


Ups..teraz doczytałem, że chodzi Ci o check engine - to normalne, włączony zapłon świeci się "silniczek", odpalasz samochód gaśnie. Wiadomość u góry dotyczy samochodu z kluczykiem

Brookliyn
02-04-2008, 22:06
No włączam zapłon to świeci się w tym wyświetlaczu w obrotomierzu, "klucz z autem" no i jak mam właczony zapłon 2 min to sie 2 min swieci, i gaśnie dopiero jak włączam silnik

zubek73
03-04-2008, 12:37
Świece sprawdź (to niższy koszt niż podłaczenie do techa - w zasadzie możesz sam bez kosztów). Jeśli nie swiece to trzeba techem zczytać błąd.

dizel
03-04-2008, 14:09
kolega Supel już Ci powiedział. Komputer kiedyś zapamiętał jakiś błąd który znajduje się w jego pamięci i stąd ta kontrolka. Jedź na TECHA, wyczyszczą błędy i problem zniknie a jeśli Ci to nie przeszkadza to możesz z tym normalnie jeździć, kiedyś może sama się naprawić.

Brookliyn
04-04-2008, 22:16
Ok... w poniedziałek umówiłem się na techa więc, zobaczymy ;)

piterdz
09-06-2008, 08:20
Witam,

Mam ten sam objaw co Brookliyn. Świeci się przy przekręconym kluczyku w stacyjce. Jak zapalam - gaśnie.

Wyczytałem w instrukcji. że 1.9 cdti mają czujnik, który pokazuje że nazbierała się woda w filtrze paliwa i trzeba ją usunąć.

Dziś sprawdzę i napiszę czy pomogło.

Brookliyn pochwal się jak rozwiązałeś problem.

dizel
10-06-2008, 17:02
Panowie, to jakaś epidemia. Dziś i mnie złapało :(. Włączam zapłon, kontrolki te co powinny gasnąć to gasną a ta z kluczykiem się pali. Po odpaleniu gaśnie. Kręciłem go dziś do 4tys obr i nic, kontrolka się nie zapala, samochód nie traci mocy, wszystko ok. Czy ktoś już rozwiązał ten problem? Obawiam się że to może być znowu zawór EGR. Jeśli nikt nie zna przyczyny teego wirusa który ostatnio łapie nasze vectry i nie ma na niego lekarstwa to jutro jadę do ASO.

dubelt
10-06-2008, 23:02
epidemia jak nic :) mi tez sie skubaniec zapala przed odpaleniem silnika.

z odpowiedzi wynika ze nikt nic nie wie - i sponsorujemy serwisy opla :)

petr
11-06-2008, 07:06
Stawiam na świece żarowe. Ale i tak, trzeba na Techa pojechać.

dubelt
11-06-2008, 14:47
świeczki - średnio prawdopodobne.
grzać zaczyna jak temp spadnie <5'C - przez ostatnie 3 tygodnie nie spadła temp. do takiego poziomu

dizel
11-06-2008, 17:37
byłem na TECHu. Usterka: Chwilowe zawieszenie się zaworu recyrkulacji spalin (EGR) i komputer zapamiętał to jako błąd. Wykasowali mi to i powiedzieli że jak się jeszcze raz powtórzy to zawór EGR do wymiany

piterdz
15-06-2008, 18:47
Witam,

Sorry za opóźnienie, ale pochwalę się rozwiązaniem problemu:

Opróżniłem wodę z filtra paliwa.
Skasowałem błedy na kompie i OK !
Najprawdopodobniej przyczyną były upały. Kiedy jest dłuższy czas gorąco lub zimno to w filtrze może zgromadzić się woda. Dotyczy tylko diesli.

Filtr paliwa w komorze silnika na srodku tuż pod podszybiem. Trzeba wyciągnąc z plastikowej osłony, po odczepieniu kabli elektrycznych i wyciągnięciu przewodów paliwa z uchwytów. Pod spodem jest śruba - odkręcamy i czekamy ze dwie minuty.

Może komuś się przyda...

dizel
15-06-2008, 19:03
być może to woda ale ja myśle że to było to samo co u mnie. Przywiesił się zawór EGR i komputer zapamiętał błąd. Po wykasowaniu wszystko jest ok. Podobno podczas upałów i przy dynamicznej jeździe lubią się zawiesić ;)

piterdz
16-06-2008, 18:32
No i tyle było radości z rozwiązanego problemu.
Jutro zamawiam zawór EGR i zobaczymy co będzie.

Dodam, że jak ruszam, to czasem mam takie utraty mocy i mi zdycha na środku świateł. Muszę ostro trzymać na obrotach przy ruszaniu. Podobno od tego zaczynają się problemy z EGR, więc nie czekam tylko wymieniam...

Dam znać co i jak.

Supel
16-06-2008, 19:02
Poczytajcie temat 1.9 CDTI brak mocy... co ja tu bede sie rozpisywał


Przeczyść zawor po co zamawiac nowy.... A noz widelec to pomoze
Nie wiem moze to mi pomoglo bo bledow nie mam jak skasowac, znajomego z techem nie ma - jutro bedzie.
A przeciez aku nie bede odlaczal...

dizel
16-06-2008, 20:43
brak mocy przy ruszaniu i gaśnięcie to 100%owe objawy zaworu EGR. miałem dokładnie to samo za pierwszym razem. Pisałem już gdzieś o tym. Od początku stawiałem na zawór

Kali
16-06-2008, 20:47
Te diesle to jakas porazka. Ciekawe ile osob juz spowodowalo wypadek, bo wskoczyl im tryb awaryjny przy wyprzedzaniu czy jakims innym niebezpiecznym manewrze.

bajtek
16-06-2008, 22:31
Nie wiem jak sprawa ma się w Oplach, ale inne marki, np. Volvo mają specjalny system inteligentnego informowania kierowcy, który aby nie rozpraszać kierowcy w krytycznych sytuacjach podczas jazdy na bieżąco analizuje sytuację na drodze. W razie potrzeby opóźnia dopływ informacji z różnych układów w samochodzie oraz nie powiadamia np. o przychodzących połączeniach telefonicznych. Gdy sytuacja się uspokoi, połączenie jest realizowane lub pojawia się odpowiednia informacja.
Trudno mi sobie wyobrazić jak nocą podczas wyprzedzania nagle zaświeci się czerwona, rażąca w oczy kontrola i spada moc silnika - to jakieś nieporozumienie. :confused:

jblih
19-06-2008, 21:37
Witam

To i ja się przyłączę. Ostatnio kilka razy zapalała mi się kontrolka "auta z kluczykiem" po przekroczeniu 130-140 km/h. Objawy spadek mocy itp. Po wyłączeniu silnika wszystko było OK aż do ponownego nabrania w/w prędkości. Oczywiście serwis + tech .... diagnoza : błędy na przepustnicy i wymiana dwóch małych ok 3-4 cm przewodów które były lekko nadpękane. Koszt 166 zł i auto jak nowe nawet zauważalnie mocy przybyło :)

piterdz
25-06-2008, 18:31
Myślę, że to zakończy na razie moje problemy.
Wyczyszczony EGR. Błąd na kompie był - zacięcie zaworu recyrkulacji spalin.
Dwa dni już jeżdzę, tras ado Berlina i na razie OK.
Przy ruszaniu nie zdycha.

Jak się za jakiś czas powtórzy to kupię nowy EGR, na razie zostaje stary.
Koszt diagnostyki i czyszczenia poza serwisem 70 zł.

dizel
25-06-2008, 18:37
u mnie też był błąd zacięcie się zaworu recyklingu spalin. ASO wykasowało błąd i narazie odpukać jeżdżę już miesiąc i jest spokój. Ale i tak sie nie martwie, 5 lat gwarancji więc pełny luz ;).

Rad3k
25-06-2008, 20:42
Witam, dołączę jako kolejny, któremu zaraz pala się lampka samochodu z kluczykiem,
na razie nie sczytałem błędów - tłok w serwisie..., umówiłem się dopiero na wtorek

ale do rzeczy:
u mnie lampka zapaliła się raz podczas wyprzedzania (na chwilę i na szczęście pod koniec), po czym zaraz zgasła po dodaniu gazu na niższym biegu,
to było jakiś tydzień temu, na trasie,

wczoraj zapaliła mi się ponownie podczas raczej spokojnej jazdy przez miasto - silnik zgasł, powtórzyło się to kilka razy, z czego raz stałem całą sekwencję świateł próbując bezskutecznie odpalić - silnik się uruchamiał naciskałem gaz, obroty w na chwilę górę, i po chwili gasł..
za którymś tam razem odpaliłem normalnie i lampka przestała się pojawiać..., dojechałem normalnie i dzisiaj jeździłem i też nic.

czy miał ktoś podobną sytuację?

Rad3k
02-07-2008, 11:14
już wiem więcej: odczytane błędy to:

P0638 (nie występuje podczas odczytu): "Obwód elektryczny sterowania przepustnicy, wejście za wysokie" oraz "Obwód przepustnicy odchylenie ujemne"
zalecenie: wymienić całą przepustnicę, bo czujnik który to powoduje nie występuje samodzielnie, koszt ok 1500 zł

takie coś zdarzyło mi się trzy razy, ostatnie dwa kiedy poddusiłem silnik - np manewr na parkingu na drugim biegu...
jak myślicie, jak bardzo to jest pilne,
bo w tym samym czasie powstał większy problem, ze wspomaganiem:
http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=46434

pozdrawiam

Supel
02-07-2008, 12:01
Wydaje mi sie ze nie musisz wymieniac przepustnicy. Daj ja do przeczyszczenia jakis serwis diesli. Byc moze sie zacina. Albo syf sie uzbieral i czujnik nie daje juz rady

PawelW
08-07-2008, 21:07
witam
problem - wyświetlanie ikonki auta z kluczem tylko przy zgaszonym aucie ( w czasie jazdy i po odpaleniu gasła)
rozwiązanie - podłączenie do komputera i wykasowanie błędu czujnika sprzęgła - POMOGŁO!!!

Rad3k
10-07-2008, 13:32
diagnoza z JARO - szwankuje czujnik na przepustnicy, nie występuje bez niej, ale można odłączyć i zaślepić wężyk od tego tłoczka po drugiej stronie i będzie dobrze...
właśnie to testuję...

sobi
10-07-2008, 22:06
u mnie też był błąd zacięcie się zaworu recyklingu spalin. ASO wykasowało błąd i narazie odpukać jeżdżę już miesiąc i jest spokój. Ale i tak sie nie martwie, 5 lat gwarancji więc pełny luz ;).


masz 5 lat gwarancji? rozumiem, ze wykupiles ubezpieczenie kosztow naprawy, ja sie nad tym zastanawiam, mam jeszcze jakies 4 miesiace czasu (do 6 miesiecy od zakupu), ale nie wiem czy warto, zawsze moga ci zakwestionowac to i owo i wszystko trzeba robic w ASO.
w sumie koszt niewielki, a moze sie przydac w przyszlosci, sam nie wiem.

pozdrawiam

sobi
10-07-2008, 22:19
być może to woda ale ja myśle że to było to samo co u mnie. Przywiesił się zawór EGR i komputer zapamiętał błąd. Po wykasowaniu wszystko jest ok. Podobno podczas upałów i przy dynamicznej jeździe lubią się zawiesić ;)

to rzeczywiscie jakis zmasowany atak.
ja mialem najlepiej, heh, odbieram VC z salonu :), przebieg 15km, wiec niekulany, tyle co na parkingu i z TIRa na TIRa, oczywiscie paliwa na dnie, wiec prosto z salonu pojechalem na stacje (jakies 100metrow od salonu), wlalem do pełna oczywiscie, ruszam spod stacji a tu kontrolka silnika :D hmmm

przejachelam jakies 1km i nic, moc autka OK, ale kontrolka silnika nie gasnie, wiec MEMORY 5 i do salonu spowrotem, ładna siara, hehe.
podpieli pod kompa - wyszlo ze EGR - i wykasowali blad, cos tam jeszcze pogadali , porobili i tyle.
Zrobilem juz prawie 4tyskm i narazie wszystko OK, a serwis powiedział mi tak:
nie jeździj pan tym wolno. - hmmm wiec rozumiem, ze trzeba mu wstawic od czasu do czasu :)
EGR podobo siada jak sie jezdzi zbyt wolno i mozolnie lub za mocno z butem na dnie, wiec kicha.

to tyle, pozdro

dizel
10-07-2008, 22:33
masz 5 lat gwarancji? rozumiem, ze wykupiles ubezpieczenie kosztow naprawy, ja sie nad tym zastanawiam, mam jeszcze jakies 4 miesiace czasu (do 6 miesiecy od zakupu), ale nie wiem czy warto, zawsze moga ci zakwestionowac to i owo i wszystko trzeba robic w ASO.
w sumie koszt niewielki, a moze sie przydac w przyszlosci, sam nie wiem.

pozdrawiam


Błąd :p, nic nie wykupowałem ;). To taka akcja salonu Auto Żoliborz (niewiem, może inne salony też tak dają). Dostałem od nich dodatkowe 3 lata gwarancji praktycznie na wszystko. Mam liste z wymienionymi rzeczami które gwarancja obejmuje i jest tam praktycznie wszystko, elektronika, silnik, zawieszenie etc. Jedyna rzecz jaką muszę spełnić aby jej nie stracić to do końca serwisować ją u nich w ASO. Wystarczy jeden przegląd gwarancyjny w innym ASO i mam pozamiatane, czytaj: po dodatkowej 3 letniej gwarancji. Na szczęście z serwisu jestem bardzo zadowolony więc nie zamierzam go zmieniać i pozostanę do końca u nich. W sumie 3 lata sie przydadzą tym bardziej że dobrze wiemy iż po tym aucie można się spodziewać wszystkiego ;)

Aha, jeszcze jedno, ponieważ jest dużo problemów z zaworem EGR dlatego oczywiście pytałem czy ta 3 letnia gwarancja obejmuje owy nieszczęsny zawór i powiedzieli że tak więc mogę spać spokojnie.


A co do wolnej jazdy to się zgadza. Ten samochód żeby był w pełni sprawny musi niestety pracować w pełnym zakresie obrotów. Dlatego jak masz rozgrzany silnik to nie żałuj, zmieniaj bieg nawet przy 3,5tys obr. Niema co oszczędzać bo prędzej Ci trafi szlak turbine i silnik gdy będziesz jeździł do 2,5tys niż jak będziesz go kręcił w pełnym zakresie. Ja jak wyprzedzam to i do 5tys zdarza mi sie go przeciągnąć i jest git. Jak go tak troche przycisne to później odrazu nawet i przyśpieszenie ma lepsze.

A jak są miejsca gdzie jest dość bezpiecznie i luźna droga to też nie żałuj sobie. Nawet Pan w serwisie mi powiedział że ona lubi jak się nią tak czasem przelecisz z prędkością podchodzącą pod 200 ;).

Rzecz jasna to wszystko co tu pisze z prędkościami i obrotami dotyczy wyłącznie silnika w pelni rozgrzanego. Nie radze eksperymentować w ten sposób na zimnym silniku bo to może się źle skończyć.

sobi
10-07-2008, 23:01
ale fuksiarz.
to z ta gwarancją masz extra, oj pewnie niewiele osób tak ma dobrze jak Ty :)

ja muszę zastanowic się nad ubezpieczeniem kosztów naprawy, ale mam na to jeszcze trochę czasu, wiec zobaczymy.

ja po miescie trzymam VC na 2,5 - 3tys obr, a kilka dni temu wracalem A4 Wrocław - Katowice caly czas 160-210 kmh :), tylko przy zjazdach 130-140kmh :)

wiecej jeszcze nie próbowałem ale w sierpniu jade do Niemiec, więc tam przepalę tego paskudnego EGRa :)

dizel
11-07-2008, 00:23
ja w mieście to do 3tys śmiało go kręce, przynajmniej na światłach nie zostaje w tyle a wręcz przeciwnie, jestem pierwszy a innych zostawiam gdzieś daleko. Niewiem czy to tylko moje odczucie ale ten samochód z IDSem jest jakiś szybszy. Może niech wypowie sie ktoś kto również ma IDSa w tym silniku. Np dziś ruszałem spod skrzyżowania i zdążyłem ruszyć, patrze na prędkościomierz a tam już 110km i to w dośc krótkim czasie, coś jakieś 10s. Musze go któregoś dnia sprawdzić ze stoperem jakie on ma to przyśpieszenie.

Supel
11-07-2008, 09:53
ja w mieście to do 3tys śmiało go kręce, przynajmniej na światłach nie zostaje w tyle a wręcz przeciwnie, jestem pierwszy a innych zostawiam gdzieś daleko. Niewiem czy to tylko moje odczucie ale ten samochód z IDSem jest jakiś szybszy. Może niech wypowie sie ktoś kto również ma IDSa w tym silniku. Np dziś ruszałem spod skrzyżowania i zdążyłem ruszyć, patrze na prędkościomierz a tam już 110km i to w dośc krótkim czasie, coś jakieś 10s. Musze go któregoś dnia sprawdzić ze stoperem jakie on ma to przyśpieszenie.

Jakie jakie... jak to jakie 9,8 do 100 :-) teoretycznie....
hehe

div3rs
17-08-2008, 20:13
No i znowu po kilku miesiącach spokoju, zalałem wervę w drogę do Wrocławia. Po przejechanych 100km auto z kluczem ..po kilku sekundach zgasło.Po kolejnych 20km zapala się i nie gaśnie. Zatrzymuję się odpalam ponownie -gaśnie. Jadę dalej wyprzedzam 150km/h nagle zapala się ,przechodzi w tryb serwisowy obroty 2000 kur.a przy wyprzedaniu to już przesada.Zatrzymuję się na stacji benzynowej .Kupuję środek STP do diesla-ten od czyszczenia wtrysków i czegoś tam. Odpalam jadę ze 150 km, znowu mignęła zasrana ikona auta z kluczem.Dojechałem do Wrocka. Tam po mieście ani razu się nie zapaliła . W drodze powrotnej mrugnęła na 5sek tylko raz. Czy paliwo miało by aż taki wpływ na pojawianie się tej lampki?????????? W zeszłym miesiącu zrobiłem za miastem z 1000 km i ani razu się nie zapaliła.

Supel
17-08-2008, 21:34
No i znowu po kilku miesiącach spokoju, zalałem wervę w drogę do Wrocławia. Po przejechanych 100km auto z kluczem ..po kilku sekundach zgasło.Po kolejnych 20km zapala się i nie gaśnie. Zatrzymuję się odpalam ponownie -gaśnie. Jadę dalej wyprzedzam 150km/h nagle zapala się ,przechodzi w tryb serwisowy obroty 2000 kur.a przy wyprzedaniu to już przesada.Zatrzymuję się na stacji benzynowej .Kupuję środek STP do diesla-ten od czyszczenia wtrysków i czegoś tam. Odpalam jadę ze 150 km, znowu mignęła zasrana ikona auta z kluczem.Dojechałem do Wrocka. Tam po mieście ani razu się nie zapaliła . W drodze powrotnej mrugnęła na 5sek tylko raz. Czy paliwo miało by aż taki wpływ na pojawianie się tej lampki?????????? W zeszłym miesiącu zrobiłem za miastem z 1000 km i ani razu się nie zapaliła.


BARDZO MOZLIWE.
Powiem Ci ze ostatnio zrobilem 900 km na V-Power Diesel, myslac ze super bedzie...
Mam juz zrobione cos pod 150 km na paliwie co zawsze tankuje SUPREMA diesel (Statoil:P) no i szok... Roznica niesamowita, PLUS na korzysc SUPREMY. Auto lepiej idzie, jakies takie rzwawsze jest i ogolnie silnik mniej klekocze

div3rs
18-08-2008, 15:21
najdziwniejsze że kontrolka zapalała się na początku gdy zwalniałem i obroty spadały, a dopiero później nawet przy wyprzedzaniu:zly:

sprajt
18-08-2008, 15:51
jedz na techa bo to na 100% nie wina ON

div3rs
18-08-2008, 18:52
na techa problem jest się dostać ,może jutro się uda :/ , kolejny test autostrada Szczecin Berlin na odcinku 70km prędkość 0-190 mignęła tylko raz po tym jak zwolniłem po dłuższej szybszej jeździe poniżej 2000 obrotów, na mieście spokój brak objawów.

div3rs
19-08-2008, 09:25
werdykt recyrkulacja spalin nawaliła, czyli popularny EGR. Raz już czyściłem około pół roku temu.

Supel
19-08-2008, 09:35
Skoro raz czysciles i to pol roku temu to znaczy ze zle zostal wyczyszczony, nie mozliwe jest zeby w ciagu 6 miesiecy znow sie zawalil :/

M i k E
19-08-2008, 09:47
Skoro raz czysciles i to pol roku temu to znaczy ze zle zostal wyczyszczony, nie mozliwe jest zeby w ciagu 6 miesiecy znow sie zawalil :/

czemu nie... zelaezy jakie jezdzenie

przy odrobinie checi w dzien mozna i sprzeglo zalatwic ;)

div3rs
19-08-2008, 13:23
Już wtedy nagaru czy innego osadu w zasadzie w nim nie było, obawiam się że elektronika w nim nawala.Tak naprawde to całe poprzednie czyszczenie polegało na przetarciu lekkim oskrobaniu i spryskaniu wd40. Chyba że błędy z techa mówiące o zaworze recyrkulacji nie dotycza EGR ale w to wątpię.

Supel
19-08-2008, 13:38
Bardzo mozliwe ze dotycza zapieczonej przepustnicy - ja tak mialem, ale to nie problem dla diesel service ;) przeczyszcza ja i pojdzie jak burza, a kosztowalo mnie to chyba z 50zl

div3rs
31-08-2008, 19:35
Po kolejnej podróży gdy musiałem już 3 razy stawać aby odpalać od nowa silnik miarka się przebrała, wymieniam EGR , ale zastanawiam się czy to napewno jego wina bo czysty jak łza zero nagaru!!! ,a tech wskazuje na EGR-a :/ , co za #$@## samochód.:zly: KTO wie czy można rozebrać jakiś element tego EGR aby nie wykręcac go a dotrzeć jakoś do jego mechanizmu chodzi o przesmarowanie, wydaj emi sie że może jakiś element plastikowy można zdjąć bez konieczności demontażu.
http://www.tomiicars.com.pl/oferta/2284.jpg

KOWALCZYK25
16-10-2008, 20:41
Ja mam to samo tylko ze po przejechaniu 300 km komp wykryl dwa bledy u 2105 i u 2139 kto wie co to za bledy bo nie mam pojecia prosze o pomoc:ct:

kibaska
28-12-2008, 21:05
ja tez z problemem
dziś wyładował mi się akumulaotor, bo kilka godzi świeciły się światła w samochodzie, pal licho aku, bo swoje lata juz miał, i tak był do wymiany, jednak najgorsze w tym wszytskim to to że wyświtliło mi sie autko z kluczem i cały czas podczas jazdy (odpaliłem na kable) świeci sie silniczek, radio tez się dziwnie zachowywało, niby wszystko grao, ale nie mogłem wyłączyć informacji o oblodzeniu, jakby OK nie działał

może mnie ktoś uspokoić, że po wymianie aku bedzie wszytsko ok??:(

co oznaczaja te kontrolki to wiem...

M i k E
29-12-2008, 08:48
powinno byc ok, pewnie trzyma w logu info o padzie napiecia...

dziwne jest to, ze sie swiatla palily - w mojej dzieje sie to co jest opisane w instrukcji - jak zostawie na czyms innym niz postojowe lub awaryjne to sie po kilkudziesieciu minutach wygasi - potraktuje, ze zapomnialem... To samo dzieje sie z oswietleniem wnetrza/kufra przy dlugo otwartych drzwiach (sprawdzone przypadkiem w garazu)

kibaska
29-12-2008, 10:50
byłem u elektronika wykasować błedy, a było ich sporo.. 5 czy 6 i wszystko byłoby ok, tyle, że po wyjechaniu pojawił mi się znowu (już tylko) klucz z autem, ale za to świecił się przez cały, wróciłem do elektronika i wykasował błąd (tym razem "nie znany p1109-61") dowiedziałem się z aso, że jest to coś z komorą wirnika (myślę że nic nie pomyliłem), elektronik ponownie wykasował błąd, i wracałem do domu i auto było zrywne, dobrze przyspieszało a gdy przekroczyłem obroty 2500 wtedy znów klucz i znowu zamulanie....

czy ma ktoś jakiś koncept??

Supel
29-12-2008, 11:02
Czujnik polozenia walu korbowego? pojecia nie mam... ale poszukalem troche w pliku pdf co mam i...

Znalazlem cos takiego:

Table B: Manufacturer OBDII DTC Definitions
1109 IAT - B Sensor Intermittent

kibaska
29-12-2008, 11:12
przeslesz mi te kody??, bo ja mam ale tam nie ma nic z 1109 ale jak do aso dzwoniłem pytał czy z przodu p więc to ma też chyba znaczenie,
zadzwoniłem do innego aso, to znów powiedzieli ze to zawór egr lub moduł cim
aż się boję do trezciego aso dzwonić

jeśli byłby to czujnik położenia wału to byłoby gites


supel- widziłem, że miałeś ten sam błąd

Supel
29-12-2008, 11:32
No wlasnie chcialem napisac, ze ludzka pamiec krotka jest co do cyferek :P

Faktycznie mialem ten blad, nawet zawor przeczyscilem i nic. Okazalo sie, ze zaciela sie przepustnica.
Sproboj ja sam rozruszac, tj. sciagnij zawor i juz masz dostep do dziury ;P i u mnie ona byla w 35% zamknieta i nie dalo rady nic zrobic. Okazalo sie, ze jesli to rozruszasz to bedzie git. mi tam czyms popsikali w diesel service i rozruszali to bez rozkrecania wszystkiego. Tylko zawor sciagneli :)

Zycze milej pracy :) do czystych ona nie nalezy ;P

Sygma
29-12-2008, 11:41
trzeba zrobić ... wszystko czyli
wymontować EGR, sprawdzić co z nim jest i wyczyścić
sprawdzić przepustnicę

wykasować błędy, zrobić "restart" komputera na nowym akumulatorze... i obserwować co będzie dalej i jakie błędy wyrzuci komputer.

Supel
29-12-2008, 12:09
Czyszczenie zaworu przy okazji ;) Bo jak mowie, ja przeczyscilem i nic to nie dalo.
Akurat ja nie robilem restartu komputera i tak wszystko smigalo, procz zatelepotania silnikiem przy pierwszym odpaleniu po przeczyszczeniu EGR

kibaska
29-12-2008, 12:26
no tak ale u mnie wszytsko chulało jak należy, powiem może od początku jak na spowiedzi

przyciemniałem szyby folią, mogła mi się woda do drzwi nalać, wyciągałem żarówki w bagażniku bo mnie oślepiały i zatknąłem bieguny śrubokrętem, były lekkie iskry, potem po kilku godzinach otwartych drzwi-palenia świateł (zamykania i otwierania) :o próbowałem odpalić samochód i dupa... tylen okna też się przez moment nie otwierały, klika razy przekręciłem kluczyk i echo, za któymś razem wyskoczyły dwa błędy, w/w. i potem co się działo juz wszystko opisałem,

więcej grzechów nie pamiętam....

po wykoasowaniu ostatniego błędu autko spisywało się znakomicie i kontrolka się nieświeciła (autko z kluczem) dopiero jadąc na trojce gdzieś przy 2500 obrotów znów się zapaliła i znów spadek mocy....

Supel
29-12-2008, 12:40
No to EGR przeczysc, albo ta przepustnice bank to bedzie to ;) tamte drobne bledy ktore skasowane zostaly to byly wlasnie z elektroniki.

Sygma
29-12-2008, 12:44
No to EGR przeczysc, albo ta przepustnice bank to bedzie to
do tego błąd pojawia się w okolicy 2500 obr. ....... to tak jak by turbina przy "ładowaniu" generowała błąd.
a to powoduje, że jeszcze ewentualnie kilka elementów będzie do sprawdzenia.

kibaska
29-12-2008, 12:56
czy jest to w stanie zrobic totalny laik?

a jak się restartuje kompa??

Supel
29-12-2008, 14:13
Wyczyszczenie EGR ? jasne :)
Poszukaj na forum klubu vectry tam byl gdzies watek o czyszczeniu z zdjeciami

kibaska
29-12-2008, 14:22
http://www.vectraklub.pl/porady/14-czyszczenie_silnika_krokowego.htm

takie cuś? do 1,9 cdti też tak to wygląda??

Supel
29-12-2008, 14:33
W 1.9 EGR jest z tylu silnika, od strony kierowcy ;) zaraz na gorze takie cosik przykrecone na 4 sruby.

kibaska
29-12-2008, 14:49
czy czyszczenie egru polega na utopieniu go w wd-40? a co przepustnicą trzeba być fachmanem?


wieczorem pojechałe podpiąć viki pod ładowanie, i po odpaleniu autka pojawiły się ikony, które zostały jako pierwsze wykasowane, czyli teraz mam na powró autko z kluczem i silniczek, prezy czym autko z kluczem znika po odpaleniu. dodatkowa ikonka wyświetlana to opona z wykrzyknikiem!!! układ monitorujący ciśnienie... tylko, że ja w zimówkach nie mam czujników :(

plis help

erg jeszcze nie czyściłem, jutro się tym zajmę

kibaska
01-01-2009, 16:23
co myślicie...?
przed wczoraj odłączyłem aku i auto, ma juz normalną moc, zrobiłem 100 km i wszytsko jest ok, jedyny mnkament to że świecą się kontrolki, i boję się cokolwiek ruszać że znów wszystko szlak trafi, można jeździc na świecących sie kontrolkach, czy zaryzykować i kasować błędy??

Sygma
01-01-2009, 16:27
sam tego raczej nie naprawisz.
jazda z kontrolkami może się skończyć poważną i drogą awarią...


EDIT
zastanawiam się czy nie masz uszkodzonej instancji elektrycznej lub komputera po tym zwarciu.

kibaska
01-01-2009, 16:38
mówisz o żarówie?

czyli co? tech? moim interfejsem nie dam rady czy lepiej nie próbować?

Sygma
01-01-2009, 16:42
tak... mam na myśli właśnie tą żarówkę.
interfejs może wszystkich błędów nie pokazać... lepiej podjedź na tech'a


możesz podjechać do jkracing, Jarek ma CMD i podejrzewam, że więcej powie w czym problem niż ASO.

jest tez opcja wpięcia innego komputera i w ten sposób sprawdzenia czy Twój nie jest uszkodzony.

kibaska
01-01-2009, 16:54
umówię się jutro, choć ja znam życie jutro nie będą mieli czasu :(

cholera, a jesli to komp, to myslisz ze ryzykiem byloby przejechanie 400km? pytam bo mam zaplanowany w sobote wyjazd do zakopca, i teraz w kropce jestem

EDIT

afto pali normalnie, nie ma żadnych niepokojących objawów... prócz kontrolek :(

Sygma
01-01-2009, 17:02
kwestia jakie błędy masz w komputerze i jakie kontroli się świecą.
jak mało istotne dla silnika i Twojego bezpieczeństwa to jadąc delikatnie dasz radę..
jak są istotne to lepiej życia nie ryzykować... jak by przy wyprzedzaniu silnik ci się zatrzymał + zero wspomgagania

Supel
01-01-2009, 17:02
ja bym sie bał. Pierw sprawdz auto na TECHu a potem decyduj. No i przeczysc ten EGR ;) powodzenia

kibaska
01-01-2009, 17:04
przeczysc ten EGR

bałem się ruszac... ale jutro się wezmę

Sygma.. jazda delikatna, kontrolki standart klucz i engine

kibaska
02-01-2009, 13:45
podjechać do jkracing

dzwoniłe, dzwoniłem i cały czas poczta się włączała, podjechalem u mnie na techa2 wyczyscili ze 100 błędów i autko śmiga, nic mi się na razie nie zapala :D



No i przeczysc ten EGR

na razie olewam, nie ruszam jak nie potrzeba, ale tę instrukcję to sobie chyba wydrukuję :)

benohwdp
12-02-2009, 23:35
A macie moze pojecie co moze byc przyczyna bledu p0234?? Kolejny mechanik a auto dalej przymulone. Mozliwe ze przyczyna jest elektroniczny zawor sterujacy turbiny?

brazyliano
13-02-2009, 06:43
A macie moze pojecie co moze byc przyczyna bledu p0234?? Kolejny mechanik a auto dalej przymulone. Mozliwe ze przyczyna jest elektroniczny zawor sterujacy turbiny?

Mialem taki sam bład (140k/h samochod przechodzil w stan awaryjny na biegu jalowym moglem gazowac nawet powyzej 5 tys i nic) - obwód regulacji ciśnienia ładowania - odchylenie dodatnie. Turbina moze byc zasyfiona, polecam jazde bardziej dynamiczna moze pomoc.
U mnie skonczylo sie na zregenerowaniu calej turbiny, choc fachowiec powiedzial ze jakbym przyjechal do nich od razu jak wywalil mi ten blad, skonczylo by sie na wyczyszczeniu i uszczelnieniu turbiny. Ja jezdzilem dlugo po wywaleniu tego bledu, ostrzejsza jazda pomogla i bledu nie pokazywalo.

div3rs
14-02-2009, 15:45
auto z kluczem -powraca :/ dzisiaj dojeżdżałem do skrzyżowania, chciałem pokazać gościowi z tyłu ze ma wyłączone światła wiec wyłączyłem i włączyłem u siebie po tym odrazu wywaliło mi auto z kluczem. Możliwe ze to zbieg okoliczności? Symbol zgasł po ponownym odpaleniu silnika.update po diagnozie techem ............. Do wymiany czujnik ciśnienia w układzie dolotowym.

miku
16-02-2009, 11:28
Witam a gdzie sie znajduje i jak wygląda ten zawór EGR w silnikach 1.9 120 KM proszę o opis i fotkę

Dzieki

slawekg
17-02-2009, 07:13
Witam wszystkich mam podobny problem czasami z kluczem i samochodem. :sledziu: odpala mi się ona gdy mam zbyt wysoki bieg a niskie obroty ( np. przy braku redukcji biegu na ostrych zakrętach). Silnik przechodzi w stan awaryjny i utrzymuje się to przez cały dzień.

div3rs
17-02-2009, 07:20
na techa do serwisu i wszystko wyjdzie ten samochód z kluczem za dużo błędów oznacza aby jednoznacznie stwierdzić co to za usterka , wiem bo przerabiałem to już na sobie. Może to być Egr, przepływka,wąż od turbo,przewody podciśnienia i jeszcze jakieś inne.

benohwdp
01-03-2009, 20:47
Witam Ponownie
Dzisiaj juz dwa razy przełaczył mi sie samochod w tryb awaryjny 3tys obrotow i nic wiecej. Wyłaczyłem silnik właczyłem ponownie i pojechal ale tak jak zawsze zamulony i z kontrolka. Bład na techu to p0234, a kolega brazyliano twierdzi zeby zabrac sie za turbine tylko ze jak znowu okaze sie ze to nie to 300 euro w plecy. Co o tym sadzicie?

Darek_21
02-03-2009, 17:15
A orientuje sie ktos moze czemu po włozeniu manetki tempomatu wywala bład auto z kluczem??Po powrocie na stara manetke wszytsko jest ok niema zadnego błedu

petr
02-03-2009, 17:52
Techem tempomat byl aktywowany?

M i k E
02-03-2009, 20:51
A może też nie każda viki ma hw pod tempomat, i wywala błąd od braku czujki na sprzęgłe, albo braku czegoś innego...

benohwdp
18-07-2009, 19:43
Witam ponowniw!
Mam pytanko ma ktos moze pojecie co moze byc gdy spada ciscienie powietrza tak ze az przytyka uszy wyskakuje kontrolka i tryb awaryjny. Wylanczam autko odpalam i idzie na nowo tak jak powinno byc. Prosze o pomoc bo za tydzien w piatek czeka mnie trasa ponad 3 tysiace km do polski.

kibaska
19-07-2009, 11:40
jakie ciśnienie spada? w czym?

qrcze... to nie samolot

grzegorzsto
19-07-2009, 19:15
benohwdp co za ciśnienie podaj szczegóły?:eek:

benohwdp
20-07-2009, 00:26
Chidzi o to a bynajmniej tak mi sie wydaje ze gdy jestem np w gorach i jest nagly spadek droga ciagnie do dołu włancza sie tryb awaryjny. Zaopserwowałem tez ze takich miejsc mam pare bo prawie zawsze przełancza mnie tam na tryb awaryjny. Mowie o cisnieniu powietrza na zewnatrz bo gdy zjerzdzam z duzej wysokosci w gorach to az zatyka mi uszy i autko w tym momecie przy dodaniu gazu staje sie bez mocy. Jak bardzo opisalem to niejasno prosze pytac postaram sie to jakos sprostowac.

M i k E
20-07-2009, 07:53
włancza
Zaopserwowałem
przełancza
zjerzdzam
Wylanczam

daj spokoj...

postaram sie to jakos sprostowac.
tak, sprostowanie by sie przydalo...

co do tematu - zloguj bledy techem i (w mojej opinii) zainteresuj sie czujnikiem cisnienia atmosferycznego (jesli takie bledy wystopia)
bez techa nie ma co zgadywac... A moze znow masz dziure w dolocie?

Jędrek
20-07-2009, 14:04
Mnie kluczyk ponownie odzywa się od pewnego czasu. W końcu elektryk wydał diagnozę Czujnik doładowania cisnienia. Wymieniłem. Było dobrze przez około 1 m-ca. Teraz gdy chcę trochę powyprzedzać na autostradzie, na biegu 5 / oczywiscie prawie zawsze przy wyprzedazaniu gdy trzeba "depnąć" zapala sie kluczyk, samochód słabnie, nie ma mocy itd. Staję, silnik wygaszam, po chwili jadę dalej . Na trasie dzieje sie tak co około 50-100km. Dzisiaj byłem u elektryka , popatrzył i pomacał sprężarke i stwierdził, ze " nie odbija". Rzeczywiście przy przegazowaniu na postoju / nigdy nie zapali sie wtedy kluczyk/ to ciegno przy sprężarce nie zawsze odbija. Na zewnatrz troche przeczyszczono płynem do chłodnicy / zeby przeczyściło itp./ Diagnoza - regeneracja sprężarki. Tak się zastanawiam co dalej robic,kasa za regeneracje potężna. Czy ma ktoś namiary w okolicach Grudziądza. czekam na porady, pozdrawiam:confused::confused:

M i k E
20-07-2009, 15:09
Czyli czujnik doładowania był sprawny...

Jędrek
20-07-2009, 15:46
też tak stwierdziłem elektrykowi, na co on odpowiedział, że był walnięty a teraz objawiło sie coś innego. Wtedy ruszał tym ścięgnem w turbinie i mówił,że chodzi ok, teraz że ciężko i nie do końca sie cofa. Bądź tu człowieku mądry, dlatego mądrego szukam na tym forum:confused:

benohwdp
20-07-2009, 22:59
A ja u siebie nie stawial bym na tuby od turba poniewaz kontrolka i spadek mocy objawia mi sie zawsze w tych samych miejscach na drodze. Po zgaszeniu i odpaleniu samochodu ponownie autko idzie jak burza. I mam pytanie ile kosztuje podlaczenie sie do tech-a? bo w hiszpani gdzie bym nie pytal to od 60 nawt i do 90 euro za informacje co sie dzieje z autem. Wybaczcie bledy w ostatniej wypowiedzi ale korzystalem z internetu w telefonie i bylo juz troche pozno:sen::D

M i k E
21-07-2009, 06:39
w polsce jakies 110 +/- 20%

grzegorzsto
21-07-2009, 14:32
spróbuj założyć od kogoś turbinę i sprawdzić czy oby napewno.

M i k E
21-07-2009, 19:11
spróbuj założyć od kogoś turbinę i sprawdzić czy oby napewno.

no, bo to zakres pracy i zaawansowania jak przy podmianie żarówki, a dodatkowo nikt nie podejrzewa turbiny na razie...

kibaska
21-07-2009, 19:33
no, bo to zakres pracy i zaawansowania jak przy podmianie żarówki, a dodatkowo nikt nie podejrzewa turbiny na razie

nie kpij z kolegi :D
w Bytomiu turbiny są dostępne na każdej stacji paliw, z wymianą przed sklepem...
więc co się dziwisz

Jędrek
21-07-2009, 21:13
Widzę panowie że się nieźle bawicie, ale mnie naprawdę nie jest do śiechu, czekam i licze na konstruktywne porady.Pozdrawiam

DariusDE
21-07-2009, 21:19
taaa nie zauwazylem zeby turbiny sprzedawali z bulkami...:mad:

M i k E
21-07-2009, 21:29
Widzę panowie że się nieźle bawicie, ale mnie naprawdę nie jest do śiechu, czekam i licze na konstruktywne porady.Pozdrawiam


Nikt się nie śmieje z Twojego problemu. Skoro cięgno jest nieruchawe to wszystko wskazuje za zapieczone kierownice/łopatki turbo, odpowiadające za zmienna geometrie. Tego szukaj, nawet na tym forum.

Ponieważ tdi od vw jest "nastrojone" na niskie obroty i wielu użytkowników tak jeździ, a ten mechanizm tego nie lubi, najwięcej znajdziesz na forach vw. Wpisz do googla notlauf, zobaczysz...
Tu też to się zdarza, ale niezbyt często... A i jest to naprawialne

Jędrek
22-07-2009, 08:30
Dzięki serdeczne , poczytam

P@ffcio
22-07-2009, 09:02
wszystko wskazuje za zapieczone kierownice/łopatki turbo, odpowiadające za zmienna geometrie

miałem to samo w passacie, skończyło się wymianą turbiny ... niestety ...

jak się delikatnie jechało, nie było problemu, dep w podłoge, check, tryb awaryjny

M i k E
22-07-2009, 09:12
A Petr uczulał: obroty, obroty obroty...

Jędrek
22-07-2009, 11:52
miałem to samo w passacie, skończyło się wymianą turbiny ... niestety ...

jak się delikatnie jechało, nie było problemu, dep w podłoge, check, tryb awaryjny

A nie dało sie po prostu przeczyścic tej kierownicy, skrzydełek, ciegna itd???.

M i k E
22-07-2009, 13:03
nieraz sie da, nieraz sie nie da, nieraz jest gwarancja albo co innego...

grzegorzsto
24-07-2009, 17:39
obroty obrotami a turbina swoje.:(

benohwdp
24-07-2009, 18:27
dam rade przejechac 3 tysiace kilometrow z moimi objawami? Jutro 5 z rana wyruszam.

DariusDE
24-07-2009, 19:59
okejj panowie bez sciemy z Viki B nie bylo takich klopotow jak z modelem C , chyba juz mnie sie w lepie cos kreci jezdze i slucham czy cos nie odpada i nie stuka !!!! heheheh



pozdro:lol2:

trrix
16-08-2009, 21:11
Wczoraj jechałem w trasie i po przekroczeniu około 150 km/h zapaliła mi się kontrolka samochodzik z francyskim kluczem czyli usterka w układzie elektronicznym silnika. Zatrzymałem auto, zgasiłem i odpaliłem ponownie i zgasła. Dalej jechałem przez kilkadziesiąt kilometrów około 120-130 km/h i nie zapaliłą się. Dzisiaj rano też jechałem do pracy wolniej oczywiście około 50-60 km i nic się nie paliło. Ale jak wracałem to po przekroczeniu 140 km/h znó się zapaliła a samochód przeszedł w tryb awaryjny. Co to może być? Myślałem, że może jak obroty samochód ma wysokie ponad 3000 min. to się zapala, ale na postoju gazowałem autko nawet do 4000 obrotów na min i wszystko ok nic się nie zapaliło. Proszę o poradę co może bć przyczyną takiego zachowania?

roma1982 - wyedytuj temat - zasadą zapisaną w regulaminie forum jest, że nie używamy tego typu haseł.

Napisz w nim dwa , trzy słowa lepiej go definiujące.

poczuj się upomniany - jacenty

U mnie jest podobna sprawa, dzisiaj rano wyruszając w trasę przyciskam gaz mocniej a tu zero reakcji i wyskakuje autko+kluczyk i samochód zachowuje się jak bryka z chorą szkapą. :eek: Jestem ciekaw czy przyczyną takiego stanu żeczy mogło być wczorajsze CHIPOWANIE silnika z 120KM na 145KM? Po chipie zrobiłem jakieś 300 km z nowym softem i wszystko był cacy ( autostrada). Czy zwiększenie mocy mogło coś uszkodzić ( np. jakieś przewody gumowe), czy mogło zaszkodzić paliwo DISEL V POWER które sobie zatankowałem na drogę? Zauważyłem jeszcze coś ciekawego podcczas jazdy komputer pokładowy wskazywał mi że paliwa zostało jeszcze na 50 km a wskaźnik był już głęboko na minimum i migałą kontrolka która wg instrukcji wskazuje zasięg max 10 km. Acha podczas składania komputera ( musiał byc wymontowany do wgrania chipu) Gościu miał duże problemy z ponownym poskładaniem tego do kupy. TECH nie mógł się skontaktować z kompem ( okazało się że wtyczka była zanieczyszczona i coś przerywało).Po popsikaniu wtyczki jakimś preparatem wszystko wróciło do normy i działało jak wcześniej pisałem przez 300 km

----------- Dodano -----------

no i wiem błąd PO 1901 zbyt duża różnica ciśnień w filtrze cząstek stałych. Błąd wykasowany ale samochód jeździ gorzej niż przed tuningiem :( help!!!!

Supel
17-08-2009, 08:23
Hm... zasyfiony filtr dpf - wypal go porzadnie! :shout:
swoja droga, te samochody nie musza miec wymontowanego ECU aby zrobic chip!!:ireful: Gdzies robil ten chip?

DariusDE
17-08-2009, 09:53
dodac ten warsztat na liste paprakow :D

inhibitor
17-08-2009, 11:40
----------- Dodano ----------- no i wiem błąd PO 1901 zbyt duża różnica ciśnień w filtrze cząstek stałych. Błąd wykasowany ale samochód jeździ gorzej niż przed tuningiem help!!!!

Albo przed tuningiem miałeś już DPF zapchany i tylko go dobiło do górnej wartości - to lepsza, bardziej korzystna opcja - zrób wypalanie wymuszone...
Albo tuner spartaczył program i silnik ci kopci jak Tytanic na chwilę przed zderzeniem z lodowcem, tylko tuner tego nie widział, gdyż cały syf wyłapywał DPF zapychając sie w niemiłosiernie szybkim tempie - to gorsza opcja - zrób wypalanie wymuszone, a jeśli za 300km znów sie powtórzy to jedź do tunera na poprawkę...
Napisz kto ci robił program, oraz wklej wykresy z hamowni przed i po zabiegu...

trrix
17-08-2009, 12:21
sprawa sama się "przedmuchała" przeleciałem 20 km na trzecim biegu na 3tyś obrotów i wszystko wróciło do normy. Potem tylko podjechałem wykasować błędy. Pojawiły się 3: jeden ten co był czyli różnica ciśnień, drugi o jakimś ciśnieniu barometrycznym a trzeci.... zapomniałem. W każdym razie teraz autko zachowuje się tak jak powinno. Zobaczymy jak długo.

----------- Dodano -----------

No i klapa. Znów zapala się samochodzik. Tym razem moc jest ok, ale ogólnie silnik jakoś dziwnie pracuje wydaje mi się jakby był głośniejszy... klekot bardziej doniosły niż przed tuningiem. Wszystko wydaje się ok do momentu kiedy zapali się sam+kluczyk. Jutro jadę znów na Techa, zastanawiam się czy błąd który ostatnio wystąpił znów się pojawił.

----------- Dodano -----------

Byłem na TECHU a więc znów błąd PO 1901 zbyt duża różnica ciśnień w filtrze cząstek stałych. Rozmawiałem ze specem z fiata ( podobno znają się trochę lepiej na tych silnikach) i odpowiedź była szybka ...trzeba wypalić filtr cząstek stałych TECHEM. Podobno ma pomóc.

benohwdp
17-09-2009, 20:04
panowie powiedzcie mi co moze byc przyczyna bledu P0234 (5A) nagatywne poniewaz dwa z warsztatow opla twierdza ze jest to turbo. Koszt ponad tysiaca euro nie usmiecha mi sie wiec jezeli ma ktos pojecie co dolega mojemu autku to prosze o pomoc

M i k E
18-09-2009, 07:01
wszystko masz na pewno szczelne?

pogrzebalem w papierach i mam info o wykonaniu kampanii serwisowej dla tego bledu:
nowy soft z nowymi "mniej czulymi" warunkami bladow. Jak masz wszystkosprawne - pojdz moze w tym kierunku...

benohwdp
18-09-2009, 20:00
Niestety ale program zostal wymieniony na ten z mniejsza bariera bledu i nic dalej to samo. Jak macie jeszcze jakies pomysly to piszcie.
Pozdrawiam!!!

M i k E
18-09-2009, 20:40
No to się powtórzę. Zepsuty czujnik, dziura w dolocie, albo może przepustnica, albo może egr, albo...

...turbo

benohwdp
19-09-2009, 10:26
Czujnik wymieniony, gumowe rury wymienione i posprawdzane, przepustnica nie ruszana a egr wymieniony. Co do turba zastanawiam sie jeszcze bo moge przelozyc od znajomego tylko ze sam raczej nie dam rady a mechanik zawola ze 100 euro jak nie wiecej.

marcins24
30-09-2009, 19:56
Mi również auto przełąnczało się w tryb awaryjny (przy prędkości ok 150 km/h). Byłem w serwisie. Odczytali mi błąd P0234. Byłem w mechanika stwierdził że to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze. Czujnik został zamówiony (350zł). Dalej błąd się wyświetlał. Mechanik stwierdził że to turbo. Wystarczyło je na szczęście przeczyścić. Samochód odebrałem od mechanika. Jest już wszystko OK. Zapłaciłem 750 zł (dignoza, czujnik, wymiana, czyszczenie turba, kasowanie błędu itd)

benohwdp
03-10-2009, 00:11
Marcin24 Daj znac po jakims czasie czy wszystko u Ciebie jest ok jezeli tak to odrazu biore sie za regeneracje turba.
Pozdrwiam Rafał

marcins24
03-10-2009, 20:49
Jak na razie jeżdżę tydzień i (odpukać :)) wszystko OK. Autko jest w testach. Co jakiś czas na 2,3,4 biegu gazuję go na maksa (4,5 - 5 tyś obrotów/min). Na razie "tajemnicze auto z kluczem" się nie wyświetla.
PS: na 4 biegu 170 km/h (odlot:D)

DariusDE
04-10-2009, 07:07
zeby cie silnik nie wyprzedzil 170 hehe na 4 biegu :mad:

marcins24
04-10-2009, 16:59
Spotkajmy się to Ci udowodnię. Musiałem auto wyżyłować na maksa w celu sprawdzenia czy nie wyświetli się check. :)

kuczek
27-12-2009, 21:25
Witam
Może ktoś ma jakiś pomysł
Błąd P0638 5a lub 5b
Potencjometry przepustnicy -na 99,9% sprawny kupiłem ich kilka jak jeszce była taka możliwośc i na wszystkich to samo.
Robię test op-com przepustnica w oklicach 4% lecz co jakis czas wyskakuje przepustnica 65-90% i dławi samochód.
Poodłączeniu białego wążyka od nadciśnienia przy kolektorze ssącym samochód jeżdzi bez problemów bo mimi generowania sygnału o zamknięciu przepustnicy -przepustnica nie jest zamykana, bo jest odłączona.
Jeszcze jedno jak robie test doładowania na op-com samochód gaśnie -czy to normalne???

Pozdrawiam i będę wdzięczny za wszelkie sugestie
kuczek

protas
24-01-2010, 15:08
witam
Dopadlo mnie to samo, auto z kluczem :( po przeczytaniu wszystkich stron tego tematu i prubujac wszystkiego, co radziliscie nic dalej sie nie dzieje :( wlaczam zaplon pojawia sie ten komunikat w tarczy obrotomierza, prubuje odpalic rozrusznik kreci wszystko ok ale auto nie odpala... jedyne co mnie dziwi to ze wszyscy majacy ten problem jezdza dieslami ja mam benzyne :( ratuujcie

zubek73
24-01-2010, 15:19
jedyne co może uratować to podpięcie pod kompa

M i k E
24-01-2010, 15:26
...i nie ma to znaczenia, jaki jest silnik. W każdym jest wiele układów podpadających pod "kluczyk"