PDA

Zobacz pełną wersję : wnętrze Stacyjka - blokuje sie kluczyk


nalepka85
23-02-2008, 15:47
Na początku witam wszystkich bo jestem nowy na forum.

Poczytałem wszystko co dało sie wyszukać, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na mój problem wiec zwracam sie do Was.

Mam VB kombi 99r 2,0 benzyna + gaz (X20XEV)

Kupiona kilka lat temu z jednym kluczykiem, teraz widać na nim ślady zużycia i potrafi sie blokować w zamku drzwi, w stacyjce przekreca sie, ale gdy zgaszę samochód, lub wyłączę zapłon i wróce do pozycji przy której wkładam kluczyk to nie można już przekręcić ponownie, Trzeba wyjąć i włożyć jeszcze raz i wtedy znowu raz daje sie przekręcić. Do tego zepsuł mi sie pilot w kluczyku (przycisk sie zużył, ale to przelutuję jak znajde czas)

Teraz pytanie co wymienić żeby było dobrze i tanio? czytałem już że nie trzeba całej stacyjki, ale wtedy zostane ze zużytym kluczykiem (wciąż bez zapasowego), jeżeli kupie stacyjkę z kluczykami od innego, to moge przełożyć elektronike ze swojego i będzie działało? Wtedy do drzwi nadal musze mieć stary kluczyk...

Sam już nie wiem jakie wyjście wybrać, a chciałbym zrobić to jak najtaniej,

Z góry dziękuje za pomoc.

SLEDZIU
23-02-2008, 15:55
Wkładka do przesmarowania
stacyjka prawdopodobnie do naprawy
Kluczyk może sie wytrzec ale nie ma raczej mozliwości, żeby nie działał wogóle.

nalepka85
23-02-2008, 17:59
a macie namiary na kogoś kto potraiłby to naprawić, sam wole sie nie pchać bo troche dłubania jest(z tego co wyczytałem to łatwo sie nie rozbiera tej stacyjki) fachowiec z krakowa albo z woj. lubelskiego. W necie trochę słabo opisane mają swoje usługi.

btw może ktoś powiedzieć czy warto to kupić, czy może to tani bezużyteczny zamiennik:

http://moto.allegro.pl/item310860942_czujnik_polozenia_walka_rozrzadu_ope l_nowy.html

Franki67
23-02-2008, 18:51
W stacyjkę wstrzykujemy strzykawką benzynę ekstrakcyjną, i przedmuchujemy powietrzem, i tak trzy cztery razy , aż się wypłuka cały syf, a potem wsypujemy tam grafit w proszku i absolutnie nic innego ( żadne tam wd40, czy jakieś inne wynalazki ). Po takim zabiegu jest prawie jak nowa, a co do tego że po zgaszeniu trzeba wyjąć kluczyk włożyć ponownie żeby muc przekręcić, to chyba normalne, tam wtedy się zwalnia taka zapadka, właśnie to słychać kiedy się wyjmuje kluczyk, w innych autach też tak jest.

A oto proszek grafitowy, mi kolega przywiózł z niemiec, ale ten też będzie ok:

http://www.allegro.pl/item317687504_naturalny_proszek_grafitowy_80_ml_ss _fv.html

nalepka85
23-02-2008, 19:31
Dzięki za szybkie i konkretne odpowiedzi.

Z tym blokowaniem kluczyka to nie wiem czy tak powinno być, od niedawna zaczęło sie tak robić. Normalnie w samochodzie zawsze na postoju gasiłem silnik,słuchałem radia albo coś takiego, a potem do odpalania nie musiałem go wyjmować i wkładać ponownie tylko przekręcałem.

Franki67
23-02-2008, 20:51
U mnie jest wszystko ok ze stacyjką, Vectre mam już prawie rok, i zawsze wyjmowałem kluczyk by ponownie go przekręcić, a wcześniej miałem Vectre A , i też tak było, dopóki nie wstrzyknołem w stacyjkę WD 40, od tak , zpobiegawczo, no i zacieła się na amen ( WD 40 ściąga kurz, pomaga chwilowo na krótki czas. no ale po dłuższym czasie załatwi twoją stacyjkę na dobre, więc jeżeli go już użyłeś, to płukaj benzyno czem prędzej )

nalepka85
23-02-2008, 23:56
Dziwne, u mnie dopiero teraz trzeba wyciągać ten kluczyk, wcześniej przez 7 lat chodziło bez tego. Myslałem, że to może być spowodowane tym zużyciem kluczyka i jakieś zapadki troche sie gubią w swojej pracy.
Na szczęście jeszcze żadnych środków tam nie dawałem wiec nie pogorszyłem i tak złej sytuacji. Jutro zamówie ten grafit i za tydzien dam znać czy zadziałało (dopiero wtedy będe w domu).

Franki67
24-02-2008, 09:37
Ten proszek grafitowy wsypujemy przez dziurkę od kluczyka, a potem trzeba go wdmuchnąć sprężonym powietrzem, tak żeby rozszedł się po całym zamku. Robimy tak 2/3 razy sypiąc proszek delikatnie , w małych ilościach. Po każdym wdmuchnięciu proszku wkładamy kluczyk, i kilka razy nim obracamy.

SLEDZIU
24-02-2008, 10:48
Nalepka bo masz rację, nie trzeba wyjmowac, żeby ponwonie odpalić.
Co do proszku nie jestem przekonany, lepiej zrobić to porządnie, trzeba często zmienić pare zapadek, zabieg z rtym proszkiem można ewenrualnie do zamka.

Franki67
24-02-2008, 10:57
Ten zabieg z proszkiem jest z serwisu samochodowego z niemiec

SLEDZIU
24-02-2008, 10:59
Rozumiem, dlatego zapewne we wkładce w zamku sie sprawdzi, ale w VB w stacyjce najczęściej zapadki mówią pa pa i taki plasticzek, teraz idzie wiosna i lato to będzie wysyp tematów ze stacyjką ;)

Franki67
24-02-2008, 11:50
W pracy kolegom robiłem trzy stacyjki, od Vectry w Passacie i w Audi, tym właśnie proszkiem, i wszyscy są zachwyceni, a kolega naprawiał w mercedesie busie stacyjkę której nie można było nawet raz przekręcić, i śmiga teraz prawie jak nowa, więc trochę więcej optymizmu kolego, a ten grafit zasypywany jest fabrycznie w zamki, więc to nie jakaś nowość.

SLEDZIU
24-02-2008, 11:54
Franki ale zrozum jedą rzecz, stacyjka w Vb czy Omedze, czy astrze 2 ma plastikowy trzpień, który sie wyciera i wtedy żaden magiczny proszek nie zadziała, trzeba go po porstu zmienić, ot kolejna oszczędność inżynierów Opla. Przerabiałem swoje ze stacyjką i kiedyś prawie nie ruszyłem z zakupami z pod marketu, jedynie rozbiórka i leczenie pomogła.
Optymistą jestem dlatego nie neguje tego proszku, na pewno ma właściwosci które ułatwiają działanie więc można to dać ale owego plasticzku ten proszek nie naprawi.
pozdro

nalepka85
24-02-2008, 11:57
Więc drogą dedukcji: robie tak jak mówi kolega Franki67, nic nie tracę (może pare zł) a jeśli coś dalej będzie nie tak to wtedy dopiero spróbuje naprawiać.

SLEDZIU
24-02-2008, 11:58
Polecam poczytać o stacyjce:
http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=18189&page=2&highlight=stacyjka

nalepka85
24-02-2008, 12:41
Najpierw spróbuje tym proszkiem, kupic i tak muszę bo do zamka pasuje troche wsypać, a jak nie pomoże to będe szukał jakiegoś speca, najlepiej w krakowie, sam wole nie zaczynać, bo z ilośćią mojego wolnego czasu to moge uziemic samochód na jakiś tydzień jak cos nie pojdzie po mojej mysli.

Franki67
24-02-2008, 12:44
Ten plastyczek o którym piszesz faktycznie może się wytrzeć, ale jak pisze nalepka że sprawdzenie mojego sposobu to parę groszy, i nawet jak nie pomoże, w co wątpię, to proszek zawsze się przyda, nawet do wkładek do drzwi, no a jak już faktycznie by nie pomógł to dopiero wtedy bym próbował grubszej rozbiórki.:ct:

jacekczewa
24-02-2008, 15:23
Ten zabieg z proszkiem jest z serwisu samochodowego z niemiec

Bo niemiaszkom nigdy nie chiało sie babrac .... wolą wsypac niz sie ubrudzic, a pózniej my kupujemy te auta z proszkiem grafitowym i naprawiamy te 'cudownie' uleczone stacyjki:lol2:

Franki67
24-02-2008, 18:15
Do koleżki jackiewicza.
Właśnie żeby go wsypać to koniecznie trzeba porządnie ją wymyć i wydmuchać, i osuszyć i dopiero proszek, no i niestety trzeba się troszkę u babrać :peace:

animals66
25-02-2008, 09:13
zamek trzeba najpierw wyczyscic , do tego dobry jest W40 lub CX80 , bez na to wzgledu co o nich myslicie wyplukuje wszelki syf pod cisnieniem , powietrze to za malo, a nastepnie porzadnie go przesmarowac , powinno sie smarowac specjalnym smarem do zamkow , ale mozna olejem - tylko nie silnikowym hehe , specjalnym olejem do drobnych mechanizmow , miedzy innymi do maszyn do szycia , ja stosuje 3w1 smaruje , czysci i zabezpiecza przed korozja , stacyjka chodzi jak nowa , zamki w drzwiach rowniez, natomiast ograniczniki w drzwiach i zewnetrzne elementy zamkow wylacznie smarem do lozysk :cool:
pierwsze slysze o graficie , wiem ze jest smar grafitowy ale nie wiem jakie ma zastosowanie , natomiast grafit w proszku? to przeciez wegiel , nie znam sie , to jakas nowosc , jak swiat swiatem zawsze sie smarowalo a nigdy nie sypalo wegla , nie posmarujesz bracie to nie pojedziesz:papa:

Franki67
25-02-2008, 17:38
Animals kup sobie taki proszek lub jak ktoś ma ze znajomych, to sobie pożycz i posyp to na rękę wtedy zobaczysz jak to smaruje i jak przylega do powierzchni, bo nie masz bladego pojęcia o tym proszku, nigdy go nie widziałeś, nie używałeś a krytykujesz, a te WD40 które tak zachwalasz to jest dobre na skrzypiące drzwi w domu, a nie do stacyjki, ono działa ale kilka dni po użyciu, potem znowu po jakimś czasie trzeba psikać bo się stacyjka zacina, i wszystko dobrze jak się tego pilnuje, ale kiedyś się opóźnisz z przesmarowaniem i z twojej stacyjki powylatują kamienie , lub zapiecze sie na amen. mam już ponad 20 lat stażu w pracy, i takiej chemii w sprayach zacząłem w pracy używać, jak tylko zaczęła wchodzić, mam w pracy tyle środków chemicznych, w tym do smarowania, że pewnie jeszcze tylu nie widziałeś, a WD40 to ostatni środek który bym polecał, oczywiście też go czasami używam, tak jak pisałem na piszczące drzwi i do rozkręcania zardzewiały rzeczy. Ale Ciebie kolego do niczego nie zmuszam, pryskaj sobie tym ile chcesz, gdzie chcesz, nawet pod pachy ( podobno to środek do wszystkiego !!!!!!! )
:lol2::lol2::lol2:

animals66
25-02-2008, 18:36
sluchaj kolego , chyba nie przeczytales mojego postu dokladnie , WD40 sluzy jedynie do oczyszczenia stacyjki z wszelkiego syfu , i jest w tym niezastapione bo czysci ciecza pod cisnieniem a nie tylko powietrzem nastepnie trzeba ja zakonserwowac smarem lub specjalnym olejem ,napisalem to wyraznie , przewin sobie moze moj post jeszcze raz , natomiast wyrazilem tylko moja opinie i niech kazdy sobie robi jak chce ze swoimi zamkami , natomiast inna jest rzecza ze sa to metody sprawdzone i stosowane od lat , natomiast co do nowinek technicznym to radzil bym podchodzic z pewna doza ostroznosci , :papa: silikonowe kable wysokiego napiecia sa tego najlepszym dowodem:cool:

Franki67
25-02-2008, 19:46
A Ty chyba nie czytałeś mojego postu dokładnie , bo pisałem że przemywamy stacyjkę kilkakrotnie benzyną ekstrakcyjną , wstrzykując ją strzykawką do stacyjki,i zaraz po chwili wydmuchujemy cały syf sprężonym powietrzem, i czynność tę powtarzamy 2/3 razy, i dopiero wsypujemy proszek grafitowy do czystej suchej stacyjki i też go wdmuchujemy powietrzem, i napisałem też że nie jest to żadna nowinaka , tylko fabrycznie stosowany proszek , a smaru możemy użyć do zamków ale nie tego typu, np. do drzwi takich domowych z zamkiem na taki duży klucz, ale nie do takich zamków gdzie są tak zwane kamienie w środku. A co do tego WD40, to tak jak pisałeś , faktycznie rozpuści cały syf, tyle że z tym wszystkim zaschnie, i jest bardzo lepiący i ściąga wszelki kurz, spróbuj sobie prysnąć nim na odkrytą powierzchnie i sprawdź za kilka dni, sam się przekonasz. A jeżeli będziesz miał okazję sprawdzić ten proszek , którego się tak wszyscy boją to się przekonasz, że doskonale smaruje (jak ubrudzisz nim ręce lub plastyk, to ciężko go zmyć nawet benzyną ), więc nie jest to środek który łatwo znika, a najważniejsze w tym to to że doskonale smaruje(nadaje poślizg), a wcale się nie lepi i nic do niego nie przywiera, żaden kurz i brud, i oto cała tajemnica. żeby to był jakiś drogi specyfik , to nie zawracał bym ludziom głowy, i nie naciągał na koszta, ale za jakieś 20 zł, to można sobie spróbować , zamiast wymieniać stacyjkę, lub ją rozbierać. Faktycznie proszek ten jest u nas mało znany, bo nawet na Allegro można go spotkać sporadycznie, a w opisach aukcji napisane jest że jest on do malowania obrazów olejnych,bo faktycznie też ma takie zastosowanie, natomiast w niemczech jest na stacjach, właśnie kolega mi stamtąd przywiózł, bo wtedy nawet na Allegro tego nie było, no i właśnie może ten opis na aukcji ludzi zniechęca. No i tak na koniec to Ciebie szczerze kolego zachęcam żebyś spróbował, może akurat się przekonasz do tego, a ja chętnie bym spróbował Twojej metody , bo otwarty jestem na wszelkie nowości, ale niestety oba te środki o których piszesz dawno już przetestowałem, używam tego i wiele i innych środków codziennie w pracy do poważniejszych urządzeń jak zamki.
Szczerze pozdrawiam

przemas78
25-02-2008, 22:20
Witam wszystkich,mam pytanie czy tym grafitem można też nasmarować antenę elektryczną.Innymi środkami jak wd 40 to tydzień i się nie domyka bo więcej jest syfu niż tego smaru.Pozdrawiam.

Franki67
26-02-2008, 15:57
Przemyj benzyno ekstrakcyjno, wydmuchaj ,wytrzyj na sucho i niczym nie smaruj, tam są miedziane blaszki ślizgowe w środku i to powinno wystarczyć, a te WD które tam napsikałeś tylko się lepi i ściąga brud, proszek może by nie zaszkodził, ale wsypany do środka anteny w ten wysuwany teleskop, ale koniecznie wymyty i suchy, bo inaczej to będzie lipa.

SLEDZIU
26-02-2008, 19:09
Bo WD40 częściowo wysusza i dlatego się zacina....

nalepka85
05-03-2008, 01:42
Właśnie wróciłem do wirtualnego świata po weekendzie i moge zdać relacje z nowego sposobu, na pewno komuś sie jeszcze przyda jak wpisze w "szukaczu"

A więc tak:
- stacyjka nadal sie blokuje i trzeba wyjmować kluczyk, aby ponownie przekręcić ( to na pewno wynika ze zużycia elementów w środku

- natomiast przeczyszczenie i GRAFIT pomaga i to w widoczny sposób, kluczyk chodzi leciutko zarówno w stacyjce jak i w zamku drzwi - jednym słowem jak nóweczka (pomijajac ze jest uszkodzona), jedyny minus to brudny kluczyk, ale chusteczki higieniczne przez kilka dni i po problemie.

Dzięki za dobrą rade i polecam innym, z perspektywy 3 dni to sposób wydaje sie bardzo dobry.

SLEDZIU
05-03-2008, 09:37
Zrób tą stacyjkę, dobrze Ci radzę, kiedyś padnie tak, że nie odpalisz auta.

Dominik1982
05-03-2008, 13:45
Ja też miałem problem ze stacyjką i diabeł mnie podkusił psiknąć tam wd40. zablokowała się cała stacyjka i samochód pojechał do mechanika na lawecie. Mechanik wyczyścił stacyjkę i działała tylko tak jak u ciebie za każdym razem kiedy gasiłem samochód i potem chciałeg go zapalić musiałem wyjmować kluczyk. Jezdziłem tak z 2 miesiące, aż któregoś dnia w przypływie emocji i nerwów przekręciłem z całej siły ten zablokowany kluczyk. Coś tam przeskoczyło i chrupnęło i teraz stacyjka działa jak nowa.Nie muszę wyjmować kluczyka jak gaszę samochód i chcę go ponownie zapalić. Nie polecam tego sposobu bo wiem, że mogłem np. złamać kluczyk i dopiero byłby klops.
Ale udało się i stacyjka naprawiaona.

karol84
05-03-2008, 13:50
A Pytania Z Innej Beczki Moga Byc:)?

Mam Pytanie...

Moja Vectra Bierze Olej Ale Nie Wiem Czy Taka Ilosc To Normalna Sprawa Czy Nie

3 litry na ponad 10tys kilometrow

SLEDZIU
05-03-2008, 13:56
Karol edytuj posty, co to ma współnego ze stacyjką??
Pobór oleju masz w normie.

GRYNGOL
05-03-2008, 14:07
3L na 10000 to norma???:eek:
to on wcale oleju nie musi wymieniać, bo robi to na bieżąco:lol2:

SLEDZIU
05-03-2008, 14:19
300 gram na 1000, mieści się w normie, zalezy jeszcze jakiego ma buciora :)

artis
24-05-2009, 07:36
Odświeżę trochę temat bo mam ten sam problem:(
Z jakiś rok temu byłem w Niemczech i ni stąd ni z owąd wkładam kluczyk chcę przekręcić i...nic!:( Ani drgnie!:( Próbowałem kilkaset razy i nic. Jeszcze kierownica mi sie zablokowała:( Szef zadzwonił do salonu Opla, przyjechali, zabrali.... Za kilka dni miałem ściągniętą nową dorobioną pod mój kluczyk stacyjkę, która z wymianą kosztowała mnie, uwaga....prawie 500 € !!!!! :eek:
Dali mi do tego jeszcze zapasowy kluczyk...:/ Pewnie w cenie:mad:
A teraz najlepsze....Stacyjka zaczęła mi się ostatnio znów zacinać!!!:zly: Pewnie gnoje wcale jej nie wymienili tylko benzyną wypłukali i może ten grafit sypneli a z centrali ściągnęli zapasowy kluczyk!:( Złodzieje! Starej mi nie dali oczywiście:(
Jak mi się teraz zatnie to próbuję nowym kluczykiem- przeważnie pomaga, ale ostatnio co raz dłużej muszę się męczyć:( Boję się, że kiedyś w trasie mi nawali i nie odpalę:(
Co robić? Jak zregenerować? Jak wsypywać grafit skoro stacyjka jest zamocowana prawie pionowo? Ściągnąć?


trzeba często zmienić pare zapadek

Śledziu, jakich zapadek i kto takie coś robi??? Jestem z Ząbkowic Śl. koło Wrocławia.

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!:)

SLEDZIU
25-05-2009, 08:55
Nie wsypuj grafitu, podjedź we wrocławiu na Ul. Łowiecką( albo bedzie to juz kurkowa, nie pamieatem teraz) do Robaka, niecała 100 i w 15 minut masz zrobioną stacyjke.
Posszukaj w google Robak wrocław.

ruts99
25-05-2009, 19:56
Panowie mam takie pytanie czy stacyjka od polifta pasuje do przedlifta???

----------- Dodano -----------

Nikt nie wie???