PDA

Zobacz pełną wersję : olej silnikowy


mlodyxx86
27-07-2007, 19:17
witam dzis zmieniałem olej miałem poprzednio zalany shelax100 15w40 ale mechanik zalał mi teraz 10w40 i powiedział ze ten olejma lepsze własciwosci i nic sie niestanie czy to prawda , dodam ze samochód ma juz 24o tys przebiegu i lubi popijac olej przyczyna sa juz zurzyte uszczelniacze zaworów !!czy mechanik dobrze zrobił lejac raki olej , pytałem sie jeszcze kilku znajomych i stwierdzili ze nic sie niestanie

Hary
27-07-2007, 19:49
wg mnie to zle zrobił.ten obecny twoj olej jest rzadszy i na bank teraz więcej ci będzie brac

GAWLAK
27-07-2007, 20:10
jak bedzie bral wiecej to wrocisz na mineral

Malutki2m
28-07-2007, 07:16
jak bedzie bral wiecej to wrocisz na mineral
Jedyne rozwiązanie, tylko po co mechanior zalał półsyntetykiem, skoro auto chodziło na mineralu i brało olej? Radzę zmienić mechanika z takim "doświadczeniem" a olej zmieniać samemu.

Kruczek
28-07-2007, 12:17
Jak minerał brał to teraz ten półsyntetyk jeszcze więcej.To się tylko będzie działo.A jak chcesz i piszesz że masz uszczelniacze do wymiany to je wymień i jeździj na 10W40

ventor
28-07-2007, 13:15
A jak chcesz i piszesz że masz uszczelniacze do wymiany to je wymień i jeździj na 10W40
Skoro już mowa o wymianie uszczelniaczy - kiedyś gdzieś przeczytałem, że można je wymienić bez zdejmowania głowicy - jest to możliwe?

Kruczek
28-07-2007, 13:16
Można ale ja dziękuję jak za jakiś czas i tak trzeba będzie ściągać głowicę bo nagar na zaworach zostanie.A jak już jest tak daleko że trzeba uszczelniacze wymieniać to
zrobić raz konkret i spokój a nie iść na skróty.

Kindred
29-07-2007, 08:59
jak miales 15/40 to Cie ladnie zalatwil,wiadomo ze 10/40 jest lepszy ale czegos takiego sie nie robi,bedzie albo bral olej,albo rozszczelni Ci sie silnik.

mlodyxx86
29-07-2007, 11:50
wczoraj przejechałem na tym ojelu 650km i nic nieorzszczelniła a oleju wzia tylko co 15w40 !! moze ja powinienem do 10w40 dodac troche motordoctor albo k12

Hary
30-07-2007, 11:13
wczoraj przejechałem na tym ojelu 650km i nic nieorzszczelniła a oleju wzia tylko co 15w40 !! moze ja powinienem do 10w40 dodac troche motordoctor albo k12
ja tam nieufam takim cudownym pseudosrodkom do naprawy silnika. jak silnik jest zużyty to trzeba zrobic remont anie walic jakies swinstwa, może i chwilowa poprawa jest, ale po 100km robi sie to samo

Kruczek
30-07-2007, 11:36
moze ja powinienem do 10w40 dodac troche motordoctor albo k12
Człowieku nic nie lej z tego syfu bo dopiero się zacznie jazda.
Jak już masz taki olej wlany to po prostu patrz na miarkę i jak będą duże ubytki to lej na nowo minerał i będzie lepiej :)

electromara
05-08-2007, 19:43
Witam

Mam Vectre 2,0 rok 90 i ogolnie jestem zielony jesli chodzi o techniczne sprawy. Musze niebawem wymienic olej, ale nie mam pojecia jaki obecnie jest wlany, wiem ze oleju nie bierze. Wiecie moze jaki mam wlac??? i jaki byscie polecili w miare dobry.

Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam

GAWLAK
05-08-2007, 19:45
a przeczytales ten i podobne tematy ??
jak nie to do czytania :D

electromara
05-08-2007, 19:51
czytalem, czytalem, ale i tak nie wiem :o

GAWLAK
05-08-2007, 19:52
auto ma 17 lat
wiec mozesz lac mineralny

a jaki ??

GMa na przyklad

electromara
05-08-2007, 19:57
dzieki, mam nadzieje sie nie zepsuje ;)

mlodyxx86
05-08-2007, 20:31
z tymi olejami jest róznie ja tez sie martwiłem jak za mineralnego przeszedłem na półsyntetyk 10w40 a sie okazało ze samochód przestał pic tak olej ! przestał dymic !! minerlany to do traktorów mozna lac a nie do osobówek !! n

electromara
05-08-2007, 23:51
czyli bys nie polecal??:confused:

adamwalko
06-08-2007, 07:52
Ja powiem to co wiem z własnego doświadczenia! Olej nie stanowi o tym, czy bierze go czy nie? Stanowi o tym stopień zużycia silnika.
Masz nabiegane 240 tys. - to normalne, że będzie brał olej! Jeśli chcesz, aby brał mniej to zrób w silniku głowicę. Jeśli nie to jaki zalejesz to i tak będzie brał - na jednym trochę więcej, a na innym trochę mniej!
Wymiana uszczelniaczy sugerowana przez kolegów tak naprawdę to da bardzo niewiele. Olej nie jest zasysany przez niesprawne uszczelniacze, a przez nadmierne luzy między trzonkami zaworów, a prowadnicami. Uszczelniacze mają to do siebie, że jak są mocno zużyte, to nie zgarniają z trzonków nadmiaru filmu olejowego, co skutkuje nadmiernym jego zużyciem. Ale podstawą dla uniknięcia zużycia oleju przez głowicę - to właściwe pasowanie na przesuwnej parze kinematycznej jaką stanowi prowadnica+trzonek zaworu. Jeżeli będzie tam nadmierny luz - to samochód będzie brał olej. Pasowania te dobiera się w określony przez producenta danego silnika sposób i muszą być one na tyle duże, aby zapewnić odpowiednie smarowani, bo między trzonkiem zaworu a prowadnicą, ma w miarę stały film olejowy, ale nie mogą być na tyle duże, aby uniemożliwić zasysanie oleju do komory spalania. To cała filozofia. Można zastosować gęstszy olej do zużytego silnika, ale do jedynie doraźnie! Na dłuższą metę pogarsza sie w ten sposób własności smarne i skraca jego żywotność!
Kombinacje w tym zakresie można stosować, ale moim zdaniem są to jedynie półśrodki.

mlodyxx86
10-08-2007, 15:55
po wymianie z 15w 40 na 10w40 silnik o dziwo zacza brac mniej oleju alee zauwazyłem ze na odpalonym silniku po odkreceniu korka wlewu oleju wydostaje sie jasny dymek czy to cos niepokojącego !!!

Bajor
10-08-2007, 16:01
Czesto wlasnie czytalem ze po przejsciu z minerala na polsyntetyk bylo lepiej...

A taka rada jaka mechanicy mi dawali i nie tylko mi, jesli kupujesz auto z jakims tam przebiegiem, powiedzmy 100tys i wiecej i nie wiesz jaki olej miales zalany to wlej polsyntetyka 10W40, najbezpieczniejsza opcja, jesli byl full syntetyk to zmieny praktycznie nie odczujesz, jesli mineral to moze poprawi. a jesli bedzie gorzej, to wiadomo ze byl tam mineral

mlodyxx86
10-08-2007, 17:06
własnie u mnie silnik ładnie pracuje tylko ten dymek mnie niepokoji !!

adamwalko
11-08-2007, 00:01
Twój niepokój jest w pełni uzasadniony! Zużycia w silniku są na tyle duże, że bierze nadmiernie olej. Musisz zadecydować: czy naprawiam istniejący stan rzeczy, czy będę go eksploatował tak jak jest!

Kruczek
11-08-2007, 00:08
Zużycia w silniku są na tyle duże, że bierze nadmiernie olej.
Stawiam na uszczelniacze zaworów że mają dość ;)

mlodyxx86
11-08-2007, 09:36
własnie uszczelniacze zaworów sa do wymiany silnik jest zdrowy , kiedys mi mechanik sprawdzłą cisnienie na tłokach i było zajebiste i uswiadomił mi ze uszczekniacze sie konczą , ale szok z mojej strony ze na poł syntetyku bierze o wiele mniej oleju niz na minerelnym !! ile moze wyniesc koszt wymiany uszczelniaczy zaworów i czy mozna do zrobic we własnym zakresiee mam w miare kumatego tescia wtych sprawach i troche narzedzi tez sie znajdzie !!![/quote]

Kruczek
11-08-2007, 15:26
ile moze wyniesc koszt wymiany uszczelniaczy zaworów i czy mozna do zrobic we własnym zakresiee mam w miare kumatego tescia wtych sprawach i troche narzedzi tez sie znajdzie
Myślę że około 300 zł się zakręci jak nie więcej ;)
A jak masz możliwość to możesz sam zrobić jak masz pojęcia trochę.Musisz zdjąć głowicę i wiadoma rzecz uszczelka pod głowicę.Jakby co to mogę Ci napisać wszystko co chcesz zrobić.Jakby co to wal na GG lub PW ;)

adamwalko
11-08-2007, 22:58
Zrobisz jak uważasz. Ale moja porada jak masz zamiar zdjąć głowicę to zrobić ją porządnie. Jak z teściem zrobisz to 300 zł starczy jeszcze na jakieś piwo po pracy.
Podstawa to sprawdzić luzy prowadnic, stan przylgni zaworów i gniazd, płaskość powierzchni. Naprawdę szkoda ograniczyć się do wymiany uszczelniaczy. Jak robisz to sobie to wypada zrobić dobrze. Po takim przebiegu naprawa tego typu jest wręcz nieodzowna.

cody
15-08-2007, 19:12
Mam podobny problem. Kupilem sprowadzonego 1.7TD 94r z przebiegiem 190tys. Nie wiedzialem jaki tam wczesniej byl olej lany, mechanik polecil mi polsyntetyczny mobil 1, posluchalem jego rady. Po 6tys. przejechanych na tym oleju na bagnecie osadza sie bardzo blisko dziurki ADD, W dodatku przy srubach kopuly ( nie jestem pewien czy taka jest nazwa ale chodzi o ten czarny plastikowy pojemnik z korkiem na olej http://cody.mfjm.net/vectra/calosc.JPG ) pokazaly sie plamy oleju. Bardzo prosze o rade.

vectra45gx
15-08-2007, 23:06
Mam podobny problem. Kupilem sprowadzonego 1.7TD 94r z przebiegiem 190tys. Nie wiedzialem jaki tam wczesniej byl olej lany, mechanik polecil mi polsyntetyczny mobil 1, posluchalem jego rady. Po 6tys. przejechanych na tym oleju na bagnecie osadza sie bardzo blisko dziurki ADD, W dodatku przy srubach kopuly ( nie jestem pewien czy taka jest nazwa ale chodzi o ten czarny plastikowy pojemnik z korkiem na olej http://cody.mfjm.net/vectra/calosc.JPG ) pokazaly sie plamy oleju. Bardzo prosze o rade.
jeśli chodzi ci o ten czarny plastikowy pojemnik z nakrętką jest to zbiornik płynu od wspomagania i on nie mam nic w powiązaniu ze silnikowym olejem.

Hellmanns
15-08-2007, 23:11
eśli chodzi ci o ten czarny plastikowy pojemnik z nakrętką jest to zbiornik płynu od wspomagania i on nie mam nic w powiązaniu ze silnikowym olejem.

chyba nie:eek:

myśle, że wie gdzie się wlewa olej;) cody chyba Ci chodzi o pokrywę zaworów, mam rację??

cody
16-08-2007, 11:13
myśle, że wie gdzie się wlewa olej;) cody chyba Ci chodzi o pokrywę zaworów, mam rację??

Właśnie o tą pokrywę mi chodzi.

cody
16-08-2007, 19:35
Zamieszczam fotki pokrywy zaworów i wycieków o które mi chodzilo.

http://cody.mfjm.net/vectra/olej/

GAWLAK
16-08-2007, 19:43
uszczelka pod pokrywa do wymiany

standard w oplach ;)

cody
16-08-2007, 20:56
Ile taka uszczelka moze kosztowac, wlacznie z robota ?

adamwalko
16-08-2007, 21:30
Uszczelka kosztuje ok. 5 zł. Hiszpański prod. wykonana z korka obustronnie powlekana gumą. Jak dotychczas jestem z niej zadowolony. Wymiana a autoryzowanej stacji ok 20-30 zł. Daj komuś na piwo kto ma klucz 10 to powinien Ci ją wymienić!

cody
18-08-2007, 00:25
Czy przy przebiegu 206tys. Diesel Isuzu warto jest lac olej polsyntetyczny, czy tez moze zalac go juz mineralem ? Dodam, ze silnik ladnie i rowno chodzi.

Hary
18-08-2007, 02:03
jak ci go niebierze to jezdzij na pólsyntetyku, po co zmieniac

cody
19-08-2007, 14:41
Wlasnie nie wiem czy bierze czy nie, faktem jest ze zauwazylem spory ubytek oleju. Nie wiem czy to dlatego, ze bierze czy tez moze tyle mi wycieklo ( mam uszczelke pod pokrywa do wymiany ).

Kruczek
19-08-2007, 20:59
No to wyeliminuj wszystkie wycieki i wtedy patrz co się dzieje.Ale nie chce mi się wierzyć że uszczelką pod kapą tyle wyleci.Zobacz jakie masz pobory oleju i wtedy będziemy myśleć.
A tak swoją drogą to turbina też olej zaciąga więc może ona jest powodem